וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלקוחות מאיימים בחרם: חיובים לא ברורים על משלוחים מ-asos

14.8.2016 / 13:03

כבר לא בחינם: לקוחות שהזמינו חבילות מאתר הקניות הבריטי קיבלו בקשות תשלום עבור המשלוח מ-ups - גם על הזמנות בסכומים הנמוכים מ-75 דולר, ובשיעור גבוה יותר מ-17% מע"מ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיילור סוויפט מצולמת על אחד השערים של מגזין אסוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקוחות ישראלים שביצעו הזמנות מאתר הקניות הבריטי ASOS, הופתעו לקבל בשבוע האחרון הודעה מחברת השילוח UPS ובה בקשה לתשלום מס עבור החבילה שהזמינו. עד כה היו ההזמנות מהאתר אטרקטיביות מאוד עבור הישראלים, מאחר שהחבילות הגיעו אליהם בדואר רשום, ותשלום מע"מ בשיעור של 17% חל רק על הזמנות בסכום הגבוה מ-75 דולר. ואולם נראה כי לנוכח התלונות הרבות שהגיעו מצד הלקוחות החליטה ענקית הסחר האלקטרוני להכניס לתמונה את חברת השילוח UPS, שהבטיחה לבצע את השליחות הסטנדרטית בתוך זמן קצר ועם מעקב ההזמנה מצד החברה. ההשלכות הכספיות לא איחרו לבוא: לקוחות החלו לקבל מחברת השילוח בקשות תשלום גם על הזמנות בסכומים הנמוכים מ-75 דולר, ובשיעור גבוה יותר מ-17%.

"הזמנתי חבילה בסכום של 55 ליש"ט, שווה ערך ל-71.2 דולר, וקיבלתי בקשה לתשלום מס בסכום של 48.17 ליש"ט, שמתקרב כמעט ל-100% מסכום החבילה", סיפרה מלי מגבעתיים. "במייל נאמר שהמשלוח לא יצא לדרך עד שלא אשלם את המס. אני ממש לא מתכוונת לשלם את הסכום הזה, למרות שכבר חויבתי בכרטיס אשראי על סכום רכישת החבילה באתר".

בקבוצת הפייסבוק של אסוס ישראל התקבלו תלונות נוספות. לקוחה אחת התבקשה לשלם 12 ליש"ט על הזמנה של 56 ליש"ט; ולקוחה אחרת חויבה בתשלום מס בסכום של של 29 ליש"ט על רכישה של 45 ליש"ט. שני מקרים אלה מבהירים כי לא ברור על פי איזה עיקרון חושב המס.

בנוסף, התבקשו הלקוחות למסור לחברת השילוח את תעודת הזהות ואת מספר הטלפון של המזמין, דבר שנדרש עד כה רק בהזמנות בסכום הגבוה מ-75 דולר.

כמה לקוחות שדיברנו איתם ציינו כי הם מסרבים לשלם את המס המופרך וזועמים על חברת אסוס העולמית. פניות של לקוחות לחברת השילוח טרם נענו, וגם ההודעות שנשלחו לאתר אסוס לא זיכו את הצרכנים בתשובה עניינית אלא בתשובה אוטומטית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעה על דרישת תשלום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין השאר נכתב נכתב בעמוד הפייסבוק של אסוס ישראל:

"מצטרפת לכל הפוסטים העצבניים על שיטת המשלוח החדשה!!
נראה לי שניצחתי מבחינת המס שחושב לתשלום!!
החישוב שלהם עם ההזמנה שלי בכלל הזוי!! 29 ליש"ט מיסים!!
תראו את ההבדלים בעלויות הגרביים!!!! בשווי כל ההזמנה שלי כמעט!! אני בשוק!!
ביצעתי 3 הזמנות, 2 דרך האתר הספרדי שעברו בלי בעיה למרות שהיו מעל 50 ליש"ט, ודווקא זאת מהאתר האנגלי שעלתה הכי פחות עושה לי הכי הרבה בעיות!!! שלחתי הודעה לups לפני שלושה ימים ועוד אחת אתמול ואין תגובה, בינתיים אני מקבלת כל יום מייל תזכורת לשלם מס כדי שההזמנה תשוחרר!
כמובן שאסוס לא עזרו ושלחו תשובה אוטומטית...
פשוט בדיחה! אין סיכוי שאשלם את העלות הזאת!!"

"אחר התכתבות ארוכה עם הוול של אסוס, הודעות פרטיות ועכשיו השיא בהודעה אוטומטית מהשירות לקוחות למייל פשוט אין עם מי לדבר. ממליצה לכל מי שקיבל חיובים הזויים מups לפנות לפייפאל או לחברת אשראי ולכל השאר לא להזמין מאסוס. פשוט זלזול באינטליגנציה של הקונים, אם אנגלית לא הייתה שפת אם שלהם הייתי בטוחה שזה בעיית שפה אבל זה פשוט אפס רצון לפתור בעיות."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"אנחנו לקוחות קבועים של האתר, קונים שם המון", מספרת מור שטרוזנברג, בת 30 מחיפה, "וזה מה שכל כך מכעיס – כאן בארץ יקר אז קונים און ליין בחו"ל, ואז פתאום מחליטים להטיל עלינו מיסים נוספים? אני חושבת שרק אם כל הלקוחות הישראלים יפסיקו את הרכישות באתר הם יתייחסו אלינו ברצינות".

מ-UPS נמסר בתגובה: Ups לא גובים עמלות למשלוחים שערכם נמוך מ-75 דולר. בבדיקה שקיימנו הגיע דרכינו בחודש האחרון רק משלוח אחד מ-ASOS שהיה ללא חיוב. Ups לא גובים מע"מ אם אין מכס. חשוב לציין שאכן UPS העולמית רכשה את חברת I PARCEL אך אין לנו בישראל כל קשר אליהם.

טרם התקבלה תגובה מטעם חברת ASOS העולמית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully