וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמורה לבנקים עבור הרפורמה במס: שבועיים ריבית על המסים שייגבו

מוטי בסוק

24.10.2002 / 7:07

המסים שיגבו הבנקים יועברו למס הכנסה באיחור של שבועיים; הבנקים לא יחייבו את הלקוחות בעמלות, וכמו כן ויתרו על קבלת דמי ניהול מנציבות מס הכנסה



הרפורמה במס תופעל כמתוכנן החל ב-1 בינואר 2003, חרף עיצומי העובדים בנציבות מס הכנסה ולאחר שכל המחלוקות עם הבנקים המסחריים נפתרו - כך אמרה אתמול ל"הארץ" נציבת מס הכנסה, עו"ד טלי ירון-אלדר.



לדברי ירון-אלדר, באחרונה סוכם כי הבנקים יעבירו לאוצר את רווחי ההון שיגבו מלקוחותיהם בהתאם לחוקי הרפורמה בשוק ההון, פעמיים בחודש ולא במועד הניכוי. כתוצאה מכך יימצאו רווחי ההון בבנקים פרקי זמן של עד שבועיים לפני שיעברו לאוצר, והבנקים יוכלו ליהנות מרווחי הון עליהם.



לדבריה, הבנקים הסכימו להסתפק ברווח נאה זה ולא יטילו עמלות על לקוחותיהם; כמו כן ויתרו הבנקים על קבלת דמי ניהול מנציבות מס הכנסה בשל העבודה הנוספת שתוטל עליהם בגין הרפורמה. במס הכנסה לא ידעו אתמול לנקוב ברווח הכספי שיניב ההסדר למערכת הבנקאות. לטענת בכירים בנציבות, יש הערכות שונות בנציבות בנושא זה ולמערכת הבנקאות הערכות משלה, נמוכות יותר.



לדברי ירון-אלדר מדובר בהסכם קבוע; היא הוסיפה, כי נציבות מס הכנסה הלכה לקראת הבנקים כשהסכימה כי מכל הלקוחות ייגבו המסים על רווחי הון, כחוק. הבנקים יעבירו את הנתונים למס הכנסה והזכאים לפטורים ממס על רווחי הון יקבלו אותם במשרדי מס הכנסה ולא דרך הבנקים, כפי שתוכנן בתחילה.



לדברי נציבת מס הכנסה, "הקלנו מאוד על הבנקים. פקידיהם לא יצטרכו להסביר מדוע נוכו רווחי ההון, כיוון שמכל המפקידים ייגבה אותו אחוז מס".



גם שר האוצר, סילבן שלום, אמר אתמול כי הרפורמה במס הכנסה תופעל כמתוכנן ב-1 בינואר 2003. שלום אמר את הדברים במסיבת עיתונאים של האוצר, לרגל פרסום התקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully