וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיתוסים על מסחר מקוון בשוק ההון - שהגיע הזמן לנפץ

16.8.2016 / 9:32

לצד ניהול תיקי השקעות בבנקים ובבתי ההשקעות, הגובים עמלות ודמי ניהול גבוהים, קיימת אפשרות של ניהול תיק השקעות עצמאי בפלטפורמה מקוונת, עם חופש בחירה מוחלט ועמלות נמוכות או אפסיות. מהם המיתוסים הגדולים ביותר לגבי מסחר מקוון בשוק ההון, ומהי האמת מאחוריהם?

בורסה. ShutterStock
בורסה/ShutterStock

הריבית האפסית של השנים האחרונות ואי היציבות בשוק ההון, הובילו את הישראלים להשקעות בתחומים שונים, כגון נדל"ן, שוקי הון בחו"ל ומט"ח. עם זאת, הבנקים וחברות ההשקעות גובות מהלקוח הממוצע עמלות גבוהות על כל ביצוע פעולה, ולעתים קרובות גם דמי ניהול שמפחיתים את הכדאיות של ההשקעה. מול מציאות זו, הופיעו פלטפורמות מסחר מקוון מסוגים שונים, אשר מאפשרות מסחר עצמאי ונוח במדדים, סחורות, מט"ח ומניות בכל העולם, בדמי ניהול נמוכים.

אין ספק שהשקעה באופן עצמאי לחלוטין היא מהלך שעשוי לעורר חשש אצל המשקיע הממוצע החושש לקחת אחריות, לעקוב אחר ההשקעות ולהבין איך לקבל החלטות חשובות.
מהם המיתוסים המרכזיים שעשויים להרתיע את ציבור הלקוחות? והאם מדובר במיתוסים מופרכים, או שיש אמת בדברים?

1. להיכנס למסחר מקוון זה להמר על הכסף שלי

לא נכון. עד לפני מספר חודשים, פעלו בשוק חברות אשר הבטיחו ללקוחות תמימים תשואות ענק באמצעות השקעה ב'אופציות בינאריות', המהוות הימור של ממש על שוק ההון. האופציות הבינאריות אפשרו ללקוח להמר האם מדד או שער של מטבע מסוים יעלה או ירד בטווח זמן קצר מאוד, ללא קשר למגמות הכלכליות של אותו מדד. רשות ניירות הערך זיהתה כי מדובר בפעילות בעייתית שאינה קשורה להשקעה לגיטימית בשוק ההון, ולאחר פעילות רגולטורית נמרצת במשך מספר חודשים, כיום חברות אלו כבר אינן חוקיות בישראל.

לעומת זאת, ניתן למצוא כיום בשוק פלטפורמות להשקעה לטווח ארוך במדדים, סחורות, מט"ח ומניות, עם רמת סיכון ומינוף משתנים לפי בחירת המשקיע. לעומת אותן חברות "הימורים" שהפכו כעת לבלתי חוקיות, הפלטפורמות הגדולות והמבוססות מציעות מסחר בחוזי הפרשים (CFD), אשר מאפשרים קנייה ומכירה של מוצרים מגוונים במבחר אפיקים ותחומים, השקעה לטווח קצר או ארוך - וכל זאת באופן עצמאי לחלוטין.

2. מפחיד אותי להתעסק בעצמי בכל הכסף שלי

נכון. אין ספק שמסחר עצמאי הוא צעד שדורש אחריות, משמעת עצמית, ידע מסוים בשוק ההון ויכולת קבלת החלטות.

עם זאת, על מנת לעזור ללקוחותיהן, החברות הגדולות בתחום המסחר העצמאי בשוק ההון מציעות שיעורים והדרכות על המערכת שלהן ללא תשלום, לרבות פירוט והצגה של מגוון האופציות הניתנות בפלטפורמה, מהן הרמות השונות של הסיכון והסיכוי לתשואות.

במקרים בהם הלקוח עדיין לא מספיק בטוח בסיכון הכסף שלו, בחלק מהחברות המובילות ניתן לפתח חשבון דמו ולהשקיע בכספים לא אמיתיים דרך הפלטפורמה, על מנת לתרגל ולהתנסות בפלטפורמת המסחר. לאחר ההתנסות, הלקוח יכול להבין טוב יותר את השטח ובמידה שהוא מרגיש בטוח יותר, הוא יכול לפתוח חשבון ולהתחיל לסחור בצורה עצמאית.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

3. אני לא מסתדר עם כל העניינים הדיגיטליים. תן לי להתקשר לברוקר שלי ואני מסודר

לא נכון. הפלטפורמות המקוונות והמתקדמות של ימינו הן גם פשוטות וידידותיות מאוד. חלק מהחברות אף מציע אפשרות להיכנס לחשבון שלך דרך הסמארטפון, באמצעות ממשקים ידידותיים ונוחים.

אם בעבר היינו נאלצים לעקוב אחר ביצועי השווקים בחו"ל דרך המסכים בחלון הראווה של הבנק, כיום מובן מאליו שכל המידע זמין ברשת, וכך גם האפשרות לביצוע פעולות באופן מקוון. אין ספק שייעוץ השקעות מקצועי הוא צעד חשוב בבניית תיק השקעות, אך לעתים קרובות, לאחר גיבוש התיק, קיימות חברות מובילות (במקביל לבנקים הגדולים), אשר מציעות ממשקים מקוונים המאפשרים ניהול עצמאי לחלוטין של תיק ההשקעות וביצוע פעולות בזמן אמת, על פי נתונים המתעדכנים באופן שוטף.

בנוסף, החברות הגדולות, המספקות שירותים למיליוני לקוחות ברחבי העולם עם אותה פלטפורמה, מציעות ללקוחותיהן מערך הדרכות על מערכות המסחר המתקדמות שלהן, על מנת לסייע להם לנצל את המיטב מהפלטפורמה ומגוון האפשרויות שלה.

4. הפלטפורמות האלו יגבו ממני עמלות גבוהות על כל מכירה וקנייה

לא נכון. אין ספק שאחד המרכיבים המרגיזים ביותר של הסוחרים הוא העמלות הגבוהות שהם משלמים. החברות גדולות ומובילות המציעות פלטפורמות מסחר מקוון, אינן גובות עמלות על פעולות כמו הוראות, הפקדות ומשיכות, אלא גוזרות את הרווחים מההפרש שבין מחירי המכירה למחירי הקניה. צעד זה משאיר מקסימום רווח ללקוח, מה שמהווה מרכיב חשוב מאוד, במיוחד כשהריבית בבנק שואפת לאפס והבורסות מתנדנדות.

האם קיימת פלטפורמה אחת שמפריכה את כל המיתוסים?

בעקבות ההבנה כי ישנן חברות גדולות ומובילות המציעות אפיקי השקעה מגוונים, אפשרות בחירה ברמת הסיכון וללא עמלות, ניתן להתחיל לחפש את הפלטפורמה הנכונה עבורכם.
חברת ATRADE, הפועלת בישראל כבר מעל 9 שנים ומהווה חלק מקבוצת AVAtrade העולמית הפועלת בכ-150 מדינות, מציעה פלטפורמה מקוונת למחשב ולסמארטפון, דרכה ניתן לסחור במגוון אפיקי השקעה ברמות סיכון משתנות ובאופן עצמאי לחלוטין.

החברה מציעה גם חשבון דמו, הדרכות מקיפות על מערכת המסחר, עדכונים שוטפים בדוא"ל, גרפים וניתוח טכני של ניירות ערך.

רוצים להתחיל לסחור באופן עצמאי לטווח? היכנסו לפרטים ופתיחת חשבון

וואלה! NEWS בשיתוף ATRADE

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully