וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר העשירה את קופתה בכ-35.5 מיליון דולר בזכות המורים באונטריו

אלי דניאל

24.10.2002 / 11:22

גייסה כ-20.5 מיליון דולר בהנפקת זכויות ו-15 מיל' דולר בהקצאה פרטית לקרן הפנסיה של המורים באונטריו; המזומנים מאפשרים לה לעמוד באבן הדרך עליה הוסכם עם לאומי והפועלים

חברה טאואר סמיקונדקטור , הנמצאת בשליטת החברה לישראל , הודיעה הבוקר על השלמת הנפקת הזכויות וההקצאה הפרטית, מהלכים אשר הזרימו לקופתה כ-35.5 מיליון דולר.

הגיוס כלל תזרים מזומנים של כ-20.5 מיליון דולר מהנפקת זכויות ו-15 מיליון דולר מקרן הפנסיה של המורים באונטריו (Ontario Teachers Pension Plan Board - OTPP). במסגרת הנפקת הזכויות וההשקעה של OTPP, הנפיקה טאואר כ-7.1 מיליון מניות לפי מחיר של 5 דולרים למניה וכ-3.2 מיליון אופציות ללא תמורה. אופציות אלו מקנות לבעליהן את הזכות לרכוש מניות של החברה בארבע השנים הקרובות לפי מחיר של 7.5 דולרים למניה. במידה שכל כתבי האופציה שהונפקו ימומשו בעתיד, תקבל טאואר לידיה סכום נוסף של כ-24 מיליון דולר.

המניות והאופציות שהונפקו הוקצו לבעלי המניות בהתאם לפירוט הבא: סאנדיסק קיבלה כ-801 אלף מניות וכ-360 אלף אופציות, לאליאנס סמיקונדקטור הוקצו כ-795 אלף מניות וכ-358 אלף אופציות, מקרוניקס אינטרנשיונל קיבלה לידיה 660 אלף מניות ו-297 אלף אופציות, לחברה לישראל הוקצו כ-1.8 מיליון מניות וכ-824 אלף אופציות ואילו לבעלי המניות מקרב הציבור הונפקו כ-12.3 אלף מניות וכ-5,500 אופציות. קרן הפנסיה הקנדית קיבלה עבור השקעתה 3 מיליון מניות ו-1.35 מיליון אופציות.

המזומנים שהוזרמו כעת לקופתה של טאואר מסייעים לה לעמוד בהתחייבויותיה לשני הבנקים המלווים שלה - בנק לאומי ובנק הפועלים . על פי הסכמי המימון עם שני בנקים אלה אמורה טאואר לעמוד בכמה אבני דרך פיננסיות: גיוס 39 מיליון דולר עד לסוף חודש יולי 2002, גיוס עוד 30 מיליון דולר עד לתום השנה וגיוס של 34 מיליון דולר נוספים עד לתום שנת 2003.

לפי שעה, שני הבנקים המלווים והחברה הגיעו להסכמה כי הדד-ליין של גיוס יולי יידחה לסוף אוקטובר, כאשר על מכסת 39 מיליון הדולרים נספרים המזומנים שנבעו לחברה כעת וסכום נוסף בהיקף של 9 מיליון דולר שינבע לחברה מעסקה טכנולוגית עם חברה יפאנית (ככל הנראה מדובר בהסכם עליו חתמה טאואר לפני שלושה וחצי חודשים עם Matsushita היפאנית בנוגע לייצור מוליכים למחצה ולפיתוח משותף של טכנולוגיית MicroFlash מתקדמת)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully