וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייקו צפויה לתקן דו"חות לשלושת הרבעונים האחרונים בעקבות ניפוח רווחים

דפנה מאור

24.10.2002 / 10:39

חטיבת מערכות האזעקה של טייקו רשמה הוצאות בתור השקעות הון, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



טייקו אינטרנשונל (סימול TYC) צפויה לדווח מחדש על תוצאותיה הכספיות לשלושה הרבעונים האחרונים לאחר שביקורת חשבונאיות בספריה מצאה בעיות ברישום החשבונאי, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". לפי הדיווח נרשמו הוצאות בתור השקעות הון באחת מחטיבות החברה, ובכך ניפחו את רווחיה ב-125 מיליון דולר במשך 9 חודשים.



אי הסדרים החשבונאיים התגלו בחטיבת ADT, יצרנית מערכות אזעקה שבבעלות טייקו. החטיבה רשמה הוצאות שוטפות בתור השקעות הון, לפי הדיווח, בדומה לתרמית החשבונאית שהתבצעה בוורלדקום. תיקון הרישום החשבונאי ינכה 125 מיליון דולר מהרווח לפני מס של טייקו בשנה שהסתיימה ב-30 בספטמבר, דיווחו מקורות יודעי דבר.



ADT היא היצרנית הגדולה בעולם של מערכות אבטחה לבתים ובתי עסק. טייקו רכשה אותה בשנת 1997.



טייקו היתה חשודה במשך זמן רב באי סדרים חשבונאיים וניפוח תוצאות, אולם הדיווח של "וול סטריט ג'ורנל" הוא הראשון המצביע על בעיה ספציפית ברישום החשבונאי של החברה. בעיות משפטיות אחרות היכו בחברה בשנה האחרונה.



סמנכ"ל הכספים לשעבר של טייקו, מארק שוורץ, והיועץ הכללי של החברה, מארק בלניק, עומדים לדין יחד עם מנכ"ל החברה לשעבר, דניס קוזלובסקי על קשירת קשר לביצוע הונאה וגניבה בהיקף של כ-600 מיליון דולר. רשות ניירות ערך צפויה אף היא להגיש כתבי אישום נגד השלושה בגין עבירות על חוקי ניירות ערך, ולתבוע מהם לשלם קנסות בהיקף של מיליוני דולרים.



קוזלובסקי אולץ להתפטר מתפקידו ביוני, וזמן קצר אחרי כן הועמד לדין על עבירות מס ושיבוש הליכי חקירה. חוקרים של טייקו חשפו שימוש ביותר מ-135 מיליון דולר לתועלתו האישית של קוזלובסקי, כולל מימון הלוואה נטולת ריבית ששימשה את קוזלובסקי לרכישת בית מפואר ב-19 מיליון דולר; תשלום של 13 מיליון דולר נוספים לכיסוי מסים על הלוואה; מחילת הלוואה נוספת בת 25 מיליון דולר; ומימון רכישת עתיקות וחפצי אמנות בשווי 11 מיליון דולר לריהוט דירת פאר בשדרה החמישית במנהטן, שנרכשה ב-18 מיליון דולר ע"י התאגיד.



ADT נוהגת למכור מערכות אזעקה באמצעות מפיצים וסוכנים. הלקוחות משלמים דמי שימוש חודשיים של 30 דולר למשך שלוש שנים לסוכן, והסוכן מוכר חוזה זה ל-ADT תמורת 1,000 דולר, בניכוי 200 דולר בהוצאות חיבור המערכת, כך שהסוכנים מקבלים רק 800 דולר. ADT נהגה לרשום 1,000 דולר כהשקעת הון, אותה מחקה על פני עשור שנים, ואת דמי החיבור ניכתה מהוצאותיה - ובכך ניפחה את הרווח. מדי שנה שילמה טייקו 1.3 מיליארד דולר לסוכנים תמורת הרשיונות שמכרו.



עתה צפויה טייקו לשנות את שיטת הרישום של החוזים למערכות אזעקה, ולהוריד את דמי החיבור בחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully