וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות חדות במניות הטכנולוגיה - פרנקפורט רושמת עלייה של 3.5%

יהודה שויצר

24.10.2002 / 12:44

P&O פרינסס עולה ב-2% בעקבות עלייה של 7% ברווחים; חברת ההנדסה הגדולה ABB נוסקת ב-20% בשל תוכנית לקיצוץ בעלויות; KLM מזנקת ב-10%

עליות שערים נרשמות בבורסות אירופה על רקע ההתאוששות אמש במניות הטכנולוגיה בוול סטריט. בלונדון עולה מדד ה-FTSE ב-2% על רקע עליות נאות במניות הטכנולוגיה והטלקום. פאריס ופרנקפורט, שצללו אתמול ביותר מ-4%, עולות כעת בכ-2.5% ו-3.5% בהתאמה.

האטה בצמיחת המכירות הקמעוניות בבריטניה. מדיווח של ממשלת בריטניה עולה כי בספטמבר נרשמה צמיחה של 0.4% במכירות הקמעוניות, לעומת צמיחה של 0.7% באוגוסט. עם זאת, ראוי לציין כי העלייה הנוכחית היתה גבוהה מתחזיות האנליסטים.

חברת שיט התענוגות P&O פרינסס עולה ב-2% לאחר שדיווחה על עלייה של 7% ברווחיה ברבעון השלישי של השנה. החברה דיווחה על רווח לפני מס של 184.2 מיליון דולר על רקע עלייה נאה במכירות. מחזור ההכנסות של החברה הסתכם ב-806 מיליון דולר. הדו"ח המעודד של P&O מצטרף לדו"ח חיובי של רויאל קריביאן שדיווחה אמש על עלייה של 20% ברווח ל-193.5 מיליון דולר.

ירידה של 3% בהכנסות חברת הפרסום WPP ברבעון השלישי של השנה. חברת הפרסום השלישית בגודלה בעולם דיווחה על הכנסות של 1.4 מיליארד דולר ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר. מרטין סורל, מנכ"ל WPP, שב והעריך כי לא יחול כמעט שיפור בהוצאה על פרסום השנה, וייתכן שתעשיית הפרסום תצטרך להמתין עד 2004 להתאוששות. מניות החברה יורדות ב-5%. מתחרתה האווס רושמת עלייה של 0.5%.

חברת ההנדסה הגדולה ABB נוסקת ב-20% לאחר שהודיעה על יישום תוכנית קיצוצים שתחסוך לה כ-800 מיליון דולר בעלויות בשנה וחצי הקרובות. החברה דיווחה לאחרונה על הפסד נקי של 183 מיליון דולר.

ענקית המזון נסטלה נותרה ללא שינוי לאחר שדיווחה כי שיעור הצמיחה הפנימי שלה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה עלה בשיעור צנוע מהתחזיות. עם זאת דיווחה החברה על עלייה של 6% בהכנסות ל-44 מיליארד דולר.

חברת התעופה ההולנדית KLM מזנקת ב-10% לאחר ששילשה את רווחיה ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר ל-84 מיליון דולר. מכירות החברה נותרו ללא שינוי ברמה של 1.8 מיליארד דולר. החברה מסרה כי הצמיחה ברווחים נבעה מתוכנית קיצוצים מקפה ובסיוע תוכנה חדשה ךתמחור כרטיסי טיסה.

עליות שערים נרשמות במניות ציוד התקשורת ובראשן אריקסון שמוסיפה 6%; נוקיה עולה ב-3%. וודאפון עולה ב-4% ומובילה את העליות במניות חברות הסלולר. MMO2 עולה בשיעור דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully