וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולאר נכנסת לשוק הפריפייד הסלולרי

ערן גבאי

24.10.2002 / 12:31

כך נודע ל-TheMarker; מעריכה שתוכל להשיג נתח שוק של כ-30%; הפעילות תבוצע באמצעות דאי טלקום; שוק הפריפייד צפוי להגיע לכ-2.4 מיליארד שקל השנה

פולאר תקשורת מתכוונת להיכנס להשקעה, באמצעות החברה הבת דאי טלקום, בתחום טעינת זמן אוויר במכשירים סלולריים למנויי פריפייד; כך נודע ל-TheMarker.

פולאר מקיימת מגעים עם מספר חברות וקבוצות במשק במטרה להקים אופרציה שתוכל לספק את שירות הטעינה בנקודות מכירה רבות עבור המפעילות הסלולריות. גורמים המקורבים לחברה אמרו שניתן יהיה להעריך את סיכויי הפרויקט בתוך שבועות.

בפולאר מעריכים את שוק הפריפייד - תשלום קבוע מראש באמצעות כרטיסי תשלום עבור שיחות סלולר - בכמיליארד וחצי שקל בשנה, ומעריכים שיוכלו לזכות בנתח שוק של כשליש מסך הכנסות שוק הפריפייד בישראל.

כיום מורכב שוק משתמשי הפריפייד בישראל מילדים ועובדים זרים בעיקר, וטעינת הכרטיסים מתבצעת או בדרך של טעינה פיסית בבנקומטים, המחייבת את מטעין זמן האוויר בחשבון בנק, או באמצעות פנייה לחברות הסלולר תוך בקשה לגבות את מחיר הטעינה הנוספת מכרטיס האשראי.

בכוונת פולאר להקים אופרציה שתאפשר להחליף את הטעינה הפיסית בטעינה אוטומטית, באמצעות מכונות שיאפשרו למבקש לקבל קוד חדש עבור טעינת המכשיר.

משרד התקשורת אינו מתערב בעניין טעינת כרטיסי הפריפייד וככל הידוע הוא מעודד את הכוונה להקל על אפשרות טעינת זמן האוויר במכשירים הסלולריים.



ככל הנראה יעדיפו חברות הסלולר לשחרר מעליהן את האופרציה הכרוכה בהדפסה והפצה של כרטיסי פריפייד וירצו בתשלום עמלת סוכן מסוימת למפיץ, שיעבוד באמצעות מפיצי משנה שונים ויספק תחזוקה והפעלה של מאות נקודות מכירה וטעינה.

שוק הפריפייד בארץ מתחלק פחות או יותר באופן שווה בין שלוש מפעילות הסלולר הגדולות - סלקום, פרטנר ופלאפון. בדו"חות פרטנר האחרונים ציינה החברה, שגייסה גם ברבעון האחרון מנויי פריפייד בהיקף של כ-45% מסך המנויים החדשים שלה, שיש לה כ-502 אלף מנויי פריפייד להם ARPU - הכנסה ממוצעת למנוי - של כ-129 שקל, הנמוכה מה-ARPU הכללי של פרטנר - 184 שקל.

מכאן שפרטנר רושמת הכנסה חודשית ממנויי הפריפייד של כ-190-200 מיליון שקל, מכאן ששוק הפריפייד בארץ בכללותו נאמד בכ-2.4 מיליארד שקל לשנה - כ-20% מסך הכנסות שוק הסלולר.

מחיר דקת אוויר בפריפייד יקרה משמעותית ממחיר דקת אוויר בשיחה רגילה, שכן מנויי פריפייד מוציאים פחות שיחות.

לאחרונה פורסם שרשת שירותי הבנק האוטומטיים באנגליה LINK בחרה בטכנולוגיית NonStop HP לצורך טעינת טלפונים סלולריים באמצעות שירותי בנק אוטומטיים.

דאי טלקום, העוסקת ביבוא ושיווק של מכשירי יונדאי הקוריאנית לרשת פלאפון והמוחזקת בכ-100% על ידי פולאר השקעות, רשמה במחצית הראשונה של השנה הכנסות של 72.7 מיליון שקל.

על פי ההערכות, מתקרבת דאי טלקום לנתח שוק של כ-20% מסך מכשירי הקצה ברשת פלאפון, בה פועלים 5 משווקים שונים.

פולאר הרחיבה בצורה משמעותית את פעילויותיה בתחום התקשורת בשנתיים האחרונות. לבד מההשקעה בהקמת דאי טלקום ובכניסה לשוק מכשירי הקצה, היא מחזיקה בכ-10.4% ממניות YES; בכ-20.5% בעדן טלקום; בכ-26% בזכיינית ערוץ 2 רשת ובכ-2.5% בפרטנר. כמו כן, פולאר משתתפת כאחת הקבוצות במכרז לרכישת בזק.

ב-2001 התכוונה פולאר להעמיק עוד יותר את הקשר העסקי שלה מול פלאפון כשניסתה לשכנע את חברת הסלולר לעשות שימוש במותג וירג'ין, שהיה בשותפות פולאר השקעות ווירג'ין הבריטית, כמפעיל סלולרי וירטואלי שיפעל על גבי רשת פלאפון. ההשקעות במיזם אמורות היו להסתכם ביותר מ-50 מיליון דולר, אך לא יצאו אל הפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully