וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום: "אם לא נאשר את התקציב, מצבנו יהיה שברירי"

מוטי בסוק

24.10.2002 / 12:08

שר האוצר קורא למפלגת העבודה להתייצב לצידו בהצבעה על אישור התקציב ומזהיר ממצב קשה עוד יותר אליו ידרדר המשק באם לא יאושר

"אם לא נעשה את הדברים הנכונים, אם לא נאשר את התקציב, אם לא נעמוד ביעד הגירעון, מצבנו עלול להיות שברירי" - כך אמר אתמול שר האוצר, סילבן שלום, במסיבת עיתונאים שבה הציג את תקציב המדינה לשנת 2003. שלום אמר כי היעד העיקרי של התקציב החדש הוא שמירה על היציבות במשק והוסיף כי הדרך להשגת יציבות עוברת קודם כל באישור תקציב המדינה בכנסת במועד - סוף דצמבר 2002.

שלום קרא למפלגת העבודה - שהיא, לדבריו, המפלגה החשובה בקואליציה - לגלות אחריות לאומית ולתמוך בתקציב כמו שהוא. שלום הוסיף כי ההידברות עם העבודה הניבה עד כה הסכמות חלקיות בלבד, וכי בכל מקרה אין בכוונת האוצר לחרוג ממסגרות התקציב.

שלום אמר כי תקציב 2003 כולל מספר רפורמות, ובראשן הרפורמות בתקציב הביטחון, בשוק העבודה, במס ההכנסה ובגירוש עובדים זרים בלתי חוקיים. שלום קרא למעסיקים ולהסתדרות להגיע להסכם שכר ותוספת יוקר, לטובת המשך היציבות בשוק העבודה. לדבריו, דרישת העובדים לתוספת יוקר מוצדקת, אולם היכולות של המשק הציבורי והמגזר העסקי מוגבלות כעת. שלום הוסיף כי אסור שמאבק העובדים יפגע בתקציב המדינה ובסקטור העסקי, ולפיכך נדרשים העובדים לוויתורים.

לדברי שלום, עניין הערבויות מארה"ב נמצא בשלבי דיון ראשונים בלבד באוצר ויידרשו עוד לפחות כמה שבועות עד שסוגיית הסיוע הכלכלי מארה"ב תגובש באוצר.

מנכ"ל האוצר, אוהד מראני, שפתח את מסיבת העיתונאים, אמר כי תקציב 2003 הוא רזה יותר, וכתוצאה מכך הממשלה תצטרך להיות רזה ורציונלית יותר מבחינה כלכלית. לדברי מראני, האוצר יקפיד לשמור על יעד הגירעון ולכן לא יאפשר פריצה של מערכת השכר. מראני הוסיף כי השיחות עם חברת הדירוג פיץ הבהירו כי אם המדיניות הכלכלית לא תהיה נכונה, שום דבר לא יעזור לדירוג של ישראל.

ראש אגף תקציבים באוצר, אורי יוגב, אמר כי בניגוד למצב בצד ההוצאות, שליטת האוצר על צד ההכנסות בתקציב היא מוגבלת מאוד, והוא מושפע בעיקר מהמצב הכלכלי. יוגב הוסיף כי מהלך דרמטי, כמו מלחמה בעיראק, עלול להביא להגשת תקציב נוסף ב-2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully