וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריט: אפס מכירות לשוק הטלקום; פיטרה 33 עובדים

גתית פנקס

24.10.2002 / 14:20

ההכנסות נפלו ב-35% מהרבעון הקודם; ליעם גלין, המנכ"ל: נגיע לאיזון בהכנסות של 6-6.5 מיליון דולר; ריט תקבל בימים הקרובים התראה לפני מחיקה ממסחר ברשימה הראשית של הנאסד"ק

ריט הישראלית ממשיכה להתכווץ - גם בתוצאות וגם בכוח האדם. שתי בשורות קשות שיגרה החברה אתמול לוול סטריט: האחת, שהיא נאלצה לקצץ 20% מכוח האדם שלה - 33 עובדים. השנייה, שהיא לא רשמה ברבעון השלישי של השנה הכנסות כלשהן משוק הטלקום החבוט, אלא רק משוק הדטקום. בכך מצטרפת ריט לחבורה של חברות ישראליות שהתקשו ברבעון זה למכור לשוק הטלקום וביניהן טי.טי.איי שלא זכתה בלקוחות חדשים אלא רק בהכנסות חוזרות.

ברבעון שעבר אמר ליעם גלין, נשיא ומנכ"ל החברה, כי תוצאות הרבעון השלישי יהיו נמוכות מאלה של הרבעון השני אך לא סיפק מספרים. אתמול התברר כי מדובר בנפילה עוקבת של לא פחות מ-35%.

הכנסותיה של החברה היו ברבעון 3.5 מיליון דולר - נפילה של 57% מהכנסות הרבעון המקביל. "למרות שההכנסות שלנו ברבעון השלישי היו נמוכות, כפי שצפינו, הרי שהתוצאות אינן משקפות את הדרישה לפתרונות הדטקום שלנו, שנותרו חזקים יחסית, למרות ההאטה המתמשכת בשוק", אומר היום גלין, ומוסיף כי מספר הזמנות אותן החברה קיוותה לסגור ברבעון השלישי נדחו וכי הרבעון השלישי הוא חלש עונתית עבורה.

ריט עוסקת באספקת פתרונות אינטגרטיוויים לניהול רשתות תקשורת, המיועדים לשוק תקשורת הטלפון ולשוק תקשורת הנתונים. ברבעון השלישי של השנה החברה ביצעה התאמת שווי מלאי בגובה 1.5 מיליון דולר. כתוצאה מכך, שולי הרווח הגולמי של החברה היו שליליים ברמה של פחות מאחוז, ובנטרולם הם הגיעו ל-43% - ירידה מתמשכת (מרמה של 52% ברבעון הראשון ושל 47% ברבעון השני) לאור מיעוט המכירות לשוק הטלקום.

הוצאותיה התפעוליות של החברה הסתכמו ב-3.8 מיליון דולר ברבעון השלישי וההפסד התפעולי והנקי היו דומים, שכן הכנסות המימון שלה הן זעומות (15 אלף דולר בלבד). ברבעון המקביל החברה הציגה איזון בשורה התחתונה, וברבעון השני ההפסד היה של 750 אלף דולר.

גלין הוסיף כי הקיצוצים במצבת כוח האדם וצעדים נוספים שהחברה תנקוט יובילו לירידה של 2 מיליון דולר בהוצאות התפעוליות. כעת, החברה מקווה להגיע לאיזון ברמת הכנסות של 6-6.5 מיליון דולר, אם כי היא אינה מספקת תחזיות מספריות להמשך פרט לכך שהרבעון הרביעי צפוי להיות חזק יותר.

ריט סיימה את הרבעון עם 9.1 מיליון דולר - ירידה של 1.3 מיליון דולר (זה גם גובה התזרים השלילי מפעילות) - כולל השקעות לטווח ארוך. מנגד, יש לה 5 מיליון דולר בהתחייבויות לזמן קצר. "היום תזרים מזומנים הוא המלך", אומר גלין, "אין לנו כוונה לצאת לגיוסים בטווח הקרוב שכן אלו לא ישקפו את השווי הנכון שלנו". היום השווי הוא 6.2 מיליון דולר.

ב-25 לספטמבר ירדה מניית החברה מרמה של דולר אחד, וגלין מעריך שאם המצב לא ישתנה החברה תקבל בימים הקרובים הודעה לקראת מחיקה מהרשימה הראשית של הנאסד"ק. בתקופת ה"אזהרה" - 90 ימים - הוא מקווה שהמניה תמשיך לעלות. זהר ויהודה זיסאפל מחזיקים יחד ב-34% ממניות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully