וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל מניות ב-YES: "יורוקום לא תמיד מזרימה כסף לחברה בהתאם לחלקה"

ערן גבאי

24.10.2002 / 14:58

בעל המניות ל-TheMarker: "יורוקום נחשבת כבעל מניות טוב; אם בזק היתה משקיע פיננסי היא היתה עשויה לשלוח את החברה לפירוק - אך צעד כזה לא נמצא על הפרק"

"יורוקום לא תמיד מזרימה את הכסף ל-YES בהתאם לחלקה, והיא עוד נחשבת לבעל מניות טוב של חברת הלוויין", כך אומר היום ל-TheMarker בכיר מבעלי המניות של YES.

אותו בכיר טוען עוד כי "פולאר מתקשה בהזרמת הכסף, אך במצבים קשים גם היא מזרימה את חלקה לחברה. בכל מקרה, פולאר קרובה לקצה ההשקעה מבחינתה, כך שהשפעתה על המימון העתידי קטנה".

חברת רוגוזין החליטה באחרונה שלא להזרים יותר כסף ל-YES והצטרפה בכך לגילת לוויינים , שאינה מזרימה כסף לחברה מזה חודשים בעקבות סכסוך משפטי מול יורוקום.

YES ממשיכה לעכב תשלומים לספקים ודוחה את רוב התשלומים. הסכם המימון של החברה מול הבנקים צפוי להיחתם בחודש הקרוב, וגורמים המקורבים לדיונים בין חברת הלוויין לבנקים אומרים שפרטים רבים סוכמו כבר בין הצדדים. בזק , שנמצאת במרחק של מיליוני דולרים בודדים מסיום השקעתה ב-YES על פי אישורי ועדת שרים להפרטה שניתנו לה עד היום, עתידה לפנות, לאחר סיכום המימון עם הבנקים, לוועדה ולבקש את האישורים הנדרשים.

בעבר הביעו חברים בוועדת שרים להפרטה תמיהות על היקפי ההשקעה שנדרשים ל-YES וחששו, שהמודל העסקי של החברה לא יוכל להחזיר לבזק את השקעתה בחברה.

בעניין האפשרות שאחד הספקים של YES יגרור את החברה לכינוס נכסים, אמר הגורם הבכיר, "להגיד לך שדבר כזה לא יכול לקרות - אני לא יכול, אך בזק לא תיתן לחברה להתפרק. בזק היא משקיע אסטרטגי. אם בזק היתה משקיע פיננסי היא יכלה, אולי, לשלוח את החברה לפירוק ולקנות את שאריות החברה מהמפרק - אך זה לא המצב".

דירקטוריון בזק אישר לפני כשבוע את החשיבות האסטרטגית של המשך ההשקעה ב-YES, ואישר עקרונית תוספת של השקעות כספים ב-YES.

ככל הידוע מתגבש הסדר מימוני חלקי מול הבנקים לאומי ודיסקונט שהעניקו עד היום כל אחד 40% מהאשראי של YES, והבנק הבינלאומי שהעניק את 20% הנוספים. הבנקים יממנו 40% מסך מסגרת האשראי החדשה לחברה, ובעלי המניות יהיו אחראיים על 60% מסך האשראי. YES זקוקה לכ-150 מיליון דולר נוספים עד ההגעה לאיזון.

בעלי המניות בחברה יידרשו להשקיע כ-90 מיליון דולר במימון החברה עד הגעתה לאיזון, ובזק תידרש להשקיע את חלק הארי מתוך סכום זה - כ-70 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully