וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי AIG זינקו בזכות העלאת פרמיות הביטוח

דפנה מאור

24.10.2002 / 14:24

בעקבות אירועי הטרור התייקרו הפרמיות על ביטוחי רכוש; השערוריות בוול סטריט הקפיצו את ביטוחי המנהלים ורווחי AIG מזנקים פי 4

חברות הביטוח האמריקאיות נהנות מהתייקרות הפרמיות על מוצרי הביטוח שלהן. AIG, חברת הביטוח הגדולה בעולם, דיווחה כי רווחיה זינקו ב-464% ל-1.84 מיליארד דולר ברבעון השלישי.

AIG העלתה את הפרמיות על ביטוחי רכוש בעקבות אירועי ספטמבר 2001, והעלתה את הפרמיות על ביטוח נגד תביעות ללקוחות עסקיים בעקבות גל השערוריות בוול סטריט. בזכות כך יכלה לרשום רווח נקי של 1.84 מיליארד דולר, או 70 סנט למניה, לעומת 326.8 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בניכוי מימושי השקעות והכנסות חד פעמיות רשמה AIG רווח למניה של 85 סנט, לעומת תחזיות ל-88 סנט.

מגמת העלאת תעריפי הביטוח אינה ייחודית רק לתחום הרכוש והעסקים. היום דיווחה אטנה, חברת ביטוח הבריאות השנייה בגודלה בארה"ב, כי רווחיה ברבעון השלישי יהיו כפולים מהתחזיות, ויסתכמו ב-70 סנט למניה.

אטנה (סימול AET) ייחסה את ההפתעה החיובית לשיפור ברווחיותה בזכות העלאת פרמיות והוצאות נמוכות יותר על שירותי רפואה ותפעול. לדברי החברה, העלאת הפרמיות היא חלק ממגמה ענפית. את הירידה בעלויות הרפואיות ייחסה לתפוגת פטנטים של תרופות. עבור השנה כולה צופה אטנה כי הרווח יהיה 2.20-2.25 דולרים למניה, לעומת תחזיות קודמות של 1.70-175 דולרים למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully