וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הובר רוכשת את נכסי פרנדלי רובוטיקס תמורת 1.49 מיליון דולר

בעז בבאי

24.10.2002 / 15:33

פרנדלי רובוטיקס הוערכה בספטמבר 2000 בשווי של 85 מ' ד'; המחוזי בת"א אישר היום את הצעת הרכש של הובר לרכישת נכסי יצרנית הרובוטים הביתיים, הנמצאת תחת כונס נכסים

יצרנית שואבי האבק הובר, השייכת ליצרן מוצרי החשמל לשוק הביתי והמסחרי, מייטג, רכשה את נכסי חברת הסטארט אפ הישראלית פרנדלי רובוטיקס, הנמצאת תחת כונס נכסים, תמורת 1.49 מיליון דולר.

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום את הצעת הרכש של הובר, הכוללת רכישת הפטנטים והקניין הרוחני, מלאי, ציוד ומוניטין של החברה. להובר יש אופציה לרכוש מניות חברות הבת של פרנדלי בארה"ב ובריטניה. הובר תשלם 1.2 מיליון דולר במזומן ו-291 אלף דולר נוספים שאותם תעביר לכונס באמצע ינואר 2003.

חברת פרנדלי רובוטיקס הוקמה ב-1995 על ידי אודי פלס ושי אברמסון. החברה מפתחת ומייצרת רובוטים ביתיים. המוצר הראשון שפיתחה היה מכסחת דשא הפועלת ללא מגע יד אדם.

בסוף 2000 השלימה החברה גיוס הון לפי שווי של 85 מיליון דולר. תוכניות גיוס ההון של החברה כללו הנפקה ציבורית במחצית הראשונה של 2001 לפי שווי של כ-250 מיליון דולר. החברה חתמה ב-2000 על הסכמים עם חברת טורו האמריקאית, שהתחייבה לרכוש לפחות 200 אלף יחידות ב-5 השנים הקרובות בסכום כולל של 100 מיליון דולר. ואולם, בשנה הראשונה להסכם רכשה טורו פחות יחידות מהצפוי. בנוסף, חתמה החברה על הסכם מכירות עם סטיגה האירופית בהיקף של 50 מיליון דולר.

בעקבות ביטולי ההזמנות והמשבר בשווקים נקלעה החברה באמצע 2001 למצוקת מזומנים קשה ועמדה בפני סגירה. למרות שגנזה את תוכניות ההנפקה הציבורית, הצליחה פרנדלי להשלים גיוס של 7 מיליון דולר לפי שווי של 22 מיליון דולר אחרי הכסף בספטמבר 2001, ממש על סף סגירתה. את הגיוס הובילה קרן אתגר והשתתפו בו המשקיעים הקודמים: קונקורד ונצ'רס, קרן ההון סיכון האמריקאית קורל, קרנות ההון סיכון טכנופלס ונצ'רס וקרדן טכנולוגיות.

בתחילת אוגוסט השנה מינה בית המשפט המחוזי בתל אביב כונס נכסים לפרנדלי רובוטיקס. הבקשה הוגשה בגין חוב של 5 מיליון דולר לבנק הבינלאומי אותו התקשתה החברה לפרוע. הבינלאומי ביקש מבית המשפט המחוזי למנות לחברה כונס נכסים שיפעיל אותה יחד עם ההנהלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully