וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוחר המט"ח שהונה את AIB בכ-700 מיליון דולר הודה באשמה

דפנה מאור

24.10.2002 / 17:00

ג'ון ראסנק, שעמד לדין על הסתרת הפסדים מבנק אולפירסט, עלול לקבל 30 שנות מאסר וקנס של מיליון דולר, דיווח "וושינגטון פוסט"



סוחר המט"ח ג'ון ראסנק, אשר הונה את בנק אלייד אייריש (AIB) ב-691 מיליון דולר, הודה בהונאה היום, לפי מקורות של "וושינגטון פוסט". ראסנק הסתיר במשך חמש שנים הפסדים במסחר במט"ח בבנק אולפירסט, החטיבה האמריקאית של AIB.



ההונאה ב-AIB, הבנק הגדול באירלנד, היתה אחת הגדולות ביותר שפקדו את עולם הבנקאות מאז מוטט ניק ליסון את בנק ברינגס בשנת 1995. ג'ון ראסנק הצליח להסתיר מהבנק עסקות מט"ח לא מורשות שביצע במשך קרוב לחמש שנים, וכיסה על הפסדים של 691 מיליון דולר. חקירה פנימית של AIB קבעה כי ניהול כושל ובקרה לא נאותה איפשרו את קיום ההונאה.



ראסנק עומד בפני עונש מאסר מירבי של 30 שנה וקנס של מיליון דולר. אך ייתכן שעונשו יוקל מכיוון ששיתף פעולה עם התובעים הפדרליים. סעיפי האישום שהוגשו נגדו כללו זיוף והונאה בנקאית. התובעים במשפט טענו כי ראסנק זייף הודעות פקס שאישרו את עסקות המט"ח המזויפות שביצע, הסכים לבצע עסקות אשר ידע כי יגרמו לאולפירסט נזקים, והסתיר עסקות באמצעות חשבון דואר מזויף. התביעה לא טענה כי ראסנק גנב כסף, אלא רק הסתיר הפסדים כדי להמשיך לקבל שכר שמן ועמלות.



סוחרי מט"ח נוהגים לבצע עסקות ובו בעת לבצע גידור לסיכונים על ידי רכישת אופציות שיקזזו הפסדים אפשריים. לפי החשד זייף ראסנק רכישת אופציות, ואחרי כן ערך עסקות נוספות כדי להסתיר את הפסדיו, ובכך החמיר את המצב.



מאז נחשפה הפרשה ניסה AIB למכור את אולפירסט, והגיע להסכם למכירת החטיבה האמריקאית לידי M&T בנק תמורת 3.1 מיליארד דולר במניות ובמזומן. כמו כן הודיע AIB כי הוא בודק אילו גורמים סייעו לראסנק לבצע את ההונאה, ושוקל תביעה נגד בנקים שהשתתפו בעסקות אלו. לפי הערכות מדובר בסיטיבנק ובנק אוף אמריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully