וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק האינטרנט המהיר גודל ב-20 אלף מנויים מדי חודש

ערן גבאי

24.10.2002 / 17:14

לבזק בינלאומי יש 63 אלף מנויים, דומה למספר המנויים בקווי זהב ובנטוויז'ן יחדיו; האינטרנט המהיר לא צפוי להוות קטליזטור מהותי לשינוי בהכנסות חברות השיחה הבינלאומיות

קצב הצמיחה החודשי במספר מנויי האינטרנט המהיר בארץ גבוה מ-20 אלף מנויים.

בזק בינלאומי, החולשת על נתח שוק של כ-40% משוק האינטרנט המהיר, מצרפת מדי שבוע כ-2,000 מנויי אינטרנט מהיר נטו (בניכוי נוטשים). לבזק בינלאומי כ-63 אלף מנויי אינטרנט מהיר. לקווי זהב ונטוויז'ן נתח שוק של כ-20% לכל אחת ומספר מנויי האינטרנט שלהן נאמד יחד בכ-65 אלף מנויים. יתר 20% מנתח שוק מנויי האינטרנט המהיר מתחלק בין אינטרנט זהב וברק.

באחרונה ביצעו חברות ה-ISP - ספקיות האינטרנט - שדרוג בתשתיות והרחיבו את הקיבולות שלהן כתוצאה מהגידול בהיקף המשתמשים בשוק האינטרנט המהיר. אחד הסודות הגדולים של מנהלי התעשייה זה היחס בין מספר המנויים של כל חברה לקיבולת הכוללת שלה. כשברור שמהירות הגלישה שתספק כל חברה היא פונקציה של רוחב הפס ומספר המנויים של כל ספק בהתאם לרמת איכות הגלישה שבכוונתו לספק.

בזק בינלאומי הודיעה באחרונה שהיא תשקיע כ-130-140 מיליון שקל בתשתיות האינטרנט המהיר וברק הודיע השבוע על השקעה של 15 מיליון שקל בהרחבת תשתית האינטרנט המהיר לכ-1.2 ג'יגה.

לדברי גורמים בשוק, ההידרדרות במצב הבטחוני גרמה להרחבת מספר הגולשים ולהגדלת שעות הגלישה, והגדילה באופן טבעי את הביקושים גם לאינטרנט מהיר.

בזק בינלאומי נהנתה השנה מהגידול המרשים שהציגה בזק במספר מנויי ה-ADSL בשוק, שגדל השנה בכ-80 אלף מנויי אינטרנט מהיר לכ-120 אלף מנויים היום. עם זאת, פעילות האינטרנט המהיר של בזק בינלאומי, ככל הידוע, עדיין אינה מאוזנת.

על אף הגידול המתמיד בשוק האינטרנט המהיר, שצמח השנה בבזק ובכבלים יחדיו בכ-120 אלף מנויים חדשים, גורמים בכירים בתעשיית חברות השיחות הבינלאומיות אינם סבורים שבכוחו של האינטרנט המהיר להוות קטליזטור לשינוי מהותי ברמת ההכנסות של החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully