וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמיפל שיווקה מוצר שתוקפו פג - ותשלם פיצויים

מיכל רז-חיימוביץ'

22.8.2016 / 8:32

בשנת 2007 שיווקה כמיפל בארץ מוצר של קרם הקלה לנשים מניקות של חברת אוונט אשר תוקפו פג או היה סמוך למועד פקיעת התוקף והסוותה את מועד התפוגה. כמיפל יחד עם Cannon Rubber ישלמו סכום של כ-102 אלף שקל כתרומה זאת לצד שכר טרחה ופיצוי לתובעים

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

ניסו להטעות את הציבור - וישלמו את המחיר: בהתאם לפסק דין בתביעה ייצוגית שנתן השופט ר' חיימוביץ', תשלם חברת כמיפל יחד עם Cannon Rubber סכום של כ-102 אלף שקל כתרומה זאת לצד שכר טרחה ופיצוי לתובעים.

מה שמעניין הוא הסיבה שהובילה לתביעה האמורה שמצביעה על התנהלות מרגיזה במיוחד מול הצרכנים: בשנת 2007 שיווקה כמיפל בארץ מוצר של קרם הקלה לנשים מניקות של חברת אוונט אשר תוקפו פג או היה סמוך למועד פקיעת התוקף, כאשר על מנת להסוות את תאריך התפוגה של התכשיר, נעשה טריק: הוצמדה אליו אריזה של רפידות הנקה ב"מארז מיוחד" הכולל מחיר מבצע מוזל כאשר מוצר הקרם הוצמד "גב אל גב" אל מוצר רפידות ההנקה ושניהם נארזו בניילון אחד - כך הצרכנים לא יכלו לראות את תאריך התפוגה אלא לאחר שפתחו את המארז בביתם. ב-2013 אושרה התביעה שהוגשה באמצעות עורך הדין מיכאל בך.

בסך הכול נמכרו 501 מארזים כאלה ולפיכך חושב הנזק לקבוצה בגובה של כ-102 אלף שקל (מספר המארזים במכפלת של הפיצוי היחסי שנקבע) – אלא שמשום שפיצוי כספי אינו מעשי היות ולא ניתן לאתר את קבוצת הקונים החליט השופט על מתן תרומה: 50% מהפיצוי יועבר לעמותה לסוכרת נעורים ו-50% למחקלת הילדים בבית החולים לניאדו. בנוסף יקבלו התובעים פיצוי של 20,000 שקל ובא כוחם יקבל סכום של כ-24,000 שקל (בנוסף לשכר טרחה שנקבע קודם לכן בהליך).

  • עוד באותו נושא:
  • פיצויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully