וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט ההתפלה של VID השלים גיוס של 500 מיליון שקל מגופים חוץ בנקאיים בריבית מקסימלית של 7.98%

אמיר טייג

24.10.2002 / 18:05

החוב שהונפק יהיה בשעבוד זהה לזה של הבנקים; את ההנפקה הובילו לאומי ושות' וגמול סהר; בנק לאומי רכש 300-400 מיליון שקל מהסכום הכולל



חברת VID, אשר זכתה במכרז להקמת מתקן להתפלת מים באשקלון, סיימה היום גיוס של כ-500 מיליון שקל מגופים מוסדיים מחוץ למערכת הבנקאית, כלומר קרנות פנסיה וקופות תגמולים. ההנפקה למוסדיים נעשתה באמצעות מכרז בו הוצאו למכירה אג"חים לא סחירים בתשואה מקסימלית של 7.98% אפקטיווית שנתית.



את ההנפקה למוסדיים הובילו שני בתי ההשקעות לאומי ושות' וגמול סהר ואת חבילת המימון כולה הוביל בנק לאומי, שעומד לקחת על עצמו 300-400 מיליון שקל מכלל ההנפקה. לפני ההנפקה הביעו הגופים המוסדיים בראשות קופות הגמל וקרנות הפנסיה התעניינות רבה בהנפקה. בניגוד לעבר, בו למימון בנקאי היתה קדימות בהחזר החוב מול בעלי אג"חים, הפעם המימון נעשה לפי שיטת פרי פאסו, כלומר לגופים המוסדיים ולבנק זכות זהה להחזר החוב.



לאחרונה העניקה חברת הדירוג מעלות דירוג של AA- לאג"חים ש-VID מנפיקה על מנת לממן את עלות הקמת המתקן. אורך חיי האג"ח שהונפק הוא לכ-23 שנה, כאשר המח"מ הוא ל-14 שנה. עד תום תקופת בניית המתקן, האג"ח יישא תשלומי ריבית בלבד, אך החל משנת 2006, הסיום המיועד של הבנייה, תשולם גם הקרן. סך עלות הקמת המתקן מוערכת בכמיליארד שקל, מתוכם כ-23.5% בהון עצמי.



קבוצת VID desglination כוללת את דנקנר-אלרן תשתיות, איי.די.אי טכנולוגיות (הנדסת התפלה) וויוונדי הצרפתית. הקמת מתקן ההתפלה, ל-50 מיליון מטר מעוקב בשנה, תתבצע בשיטת ה-B.O.T, כך ש-VID תקים את המתקן ותתפעל אותו במשך תקופה של 25 שנה, ולאחר מכן יועבר מתקן ההתפלה לידי המדינה. מתקן ההתפלה עתיד לפעול בשיטת האוסמוזה ההפוכה, כאשר בתוך 18 חודשים אמור המתקן לפעול בהספק חלקי ובתוך 24 חודשים הוא עתיד לפעול בתפוקה מלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully