וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטכנולוגיה והפיננסים משכו לעליות של כ-2.5%

רן דוידוב

24.10.2002 / 19:08

וודאפון עלתה ב-3.3% לאחר שגברו סיכוייה להשתלט על ספקית הסלולר הצרפתית סגטל; מניות ציוד התקשורת עלו בחדות: אריקסון הוסיפה 5.5%; נוקיה עלתה ב-4.7%



עליות שערים נרשמו בבורסות אירופה בהובלת מניות הטכנולוגיה והפיננסים. גם פתיחת מסחר מהוססת בוול סטריט לא בלמה את העליות. בלונדון עלה מדד ה-FTSE ב-2.4% על רקע עליות במניות הטכנולוגיה והטלקום. פאריס ופרנקפורט, שצללו אתמול ביותר מ-4%, עלו ב-2.8% ו-2.1% בהתאמה.



האטה בצמיחת המכירות הקמעוניות בבריטניה. מדיווח של ממשלת בריטניה עולה כי בספטמבר נרשמה צמיחה של 0.4% במכירות הקמעוניות, לעומת צמיחה של 0.7% באוגוסט. עם זאת, ראוי לציין כי העלייה הנוכחית היתה גבוהה מתחזיות האנליסטים.



חברת שיט התענוגות P&O פרינסס עלתה ב-2% לאחר שדיווחה על עלייה של 7% ברווחיה ברבעון השלישי של השנה. החברה דיווחה על רווח לפני מס של 184.2 מיליון דולר על רקע עלייה נאה במכירות. מחזור ההכנסות של החברה הסתכם ב-806 מיליון דולר. הדו"ח המעודד של P&O מצטרף לדו"ח חיובי של רויאל קריביאן שדיווחה אמש על עלייה של 20% ברווח ל-193.5 מיליון דולר.



ירידה של 3% בהכנסות חברת הפרסום WPP ברבעון השלישי של השנה. חברת הפרסום השלישית בגודלה בעולם דיווחה על הכנסות של 1.4 מיליארד דולר ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר. מרטין סורל, מנכ"ל WPP, שב והעריך כי לא יחול כמעט שיפור בהוצאה על פרסום השנה, וייתכן שתעשיית הפרסום תצטרך להמתין עד 2004 להתאוששות. מניות החברה ירדו ב-1.8% מתחרתה האווס רשמה עלייה של 1.2%.



חברת ההנדסה הגדולה ABB זינקה ב-7.8% לאחר שהודיעה על יישום תוכנית קיצוצים שתחסוך לה כ-800 מיליון דולר בעלויות בשנה וחצי הקרובות. ביום שני קרסה מניית החברה בכ-60% בעקבות אזהרת רווח קשה. החברה דיווחה לאחרונה על הפסד נקי של 183 מיליון דולר.



ענקית המזון נסטלה עלתה ב-0.8% לאחר שדיווחה כי שיעור הצמיחה הפנימי שלה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה עלה בשיעור צנוע מהתחזיות. עם זאת, דיווחה החברה על עלייה של 6% בהכנסות ל-44 מיליארד דולר.



חברת התעופה ההולנדית KLM עלתה ב-5.4% לאחר ששילשה את רווחיה ברבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר ל-84 מיליון דולר. מכירות החברה נותרו ללא שינוי ברמה של 1.8 מיליארד דולר. החברה מסרה כי הצמיחה ברווחים נבעה מתוכנית קיצוצים מקפה ובסיוע תוכנה חדשה לתמחור כרטיסי טיסה.



שאר חברות התעופה נעו מעלה בעקבות KLM. לופטהנזה הגרמנית עלתה ב-2.1% ואליטליה עלתה ב-1.6%.



עליות שערים נרשמות במניות ציוד התקשורת ובראשן אריקסון שמוסיפה 5.5%; נוקיה עלתה ב-4.7%. וודאפון עלתה ב-3.3% לאחר שגברו סיכוייה להשתלט על ספקית הסלולר הצרפתית סגטל. מתחרתה MMO2 עלתה בשיעור דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully