וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חגגו ב-9 מיליון שקל מכספי אורתם סהר

גור מגידו

23.8.2016 / 15:10

לבקשת רשות ני"ע, ביהמ"ש החמיר את התנאים המגבילים לשחרורם של מנהלת החשבונות אושרת מוסינדי ושל אליק גריידי, ששימש כאיש אמונו של המנכ"ל אמיר נחום

אליק גריידי. יחצ, גלובס
אליק גריידי/גלובס, יחצ

התפתחות בחקירה החשדות למעילה בחברת הבנייה הציבורית אורתם סהר: בית משפט השלום בתל-אביב נעתר היום (ג') לבקשת רשות ניירות ערך להאריך ולהחמיר את התנאים המגבילים לשחרורם ממעצר של שני עובדי החברה בעבר - מנהלת החשבונות, אושרת מוסינדי; ואליק גריידי, ששימש כעובד החברה וכאיש אמונו של המנכ"ל אמיר נחום.

השניים נחקרו היום בפעם השנייה, בחשד שנטלו כ-9 מיליון שקל מכספי החברה במירמה וגרפו את הכספים לכיסם. מוסינדי וגריידי נחקרו גם לפני מספר חודשים בחשד למעורבות במעשי מעילה אחרים שביצע על-פי החשד המנכ"ל, אמיר נחום. לחשודים בפרשה מיוחסות עבירות של הטעיית משקיעים, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, עבירות מירמה והפרת אמונים, עבירות הלבנת הון ועבירות מס.

החקירה המחודשת בוצעה לדברי עו"ד ערן שחם-שביט, סגן היועצת המשפטית של מחלקת החקירות והמודיעין ברשות ניירות ערך, על רקע התפתחות החקירה וגילויו של חשד חדש המערב את שני העובדים.

"צצה פרשה נוספת, שבמסגרתה, לפי החשד, מנהלת החשבונות מוסינדי נטלה מכספי החברה סכומים גבוהים מאוד באמצעות כרטסת פיקטיבית לשימושם של מוסינדי וגריידי. השניים פעלו בצוותא", מסר עו"ד שחם-שביט בבית המשפט.

עו"ד שחם-שביט הוסיף כי על-פי החשד החשודים משכו מעל 9 מיליון שקל מקופת החברה שלא כדין מאז שנת 2010, מתוכם 5 מיליון שקל ב-2014-2015.

"החשד הוא שמוסינדי השתמשה בכספים במזומן לרכישת כלי רכב", מסר עו"ד שחם-שביט, והוסיף כי מוסינדי מסרה "גרסה מלאת חורים ומתפתחת".

עוד מסר עו"ד שחם-שביט כי "מוסינדי נשואה לבעל אזרחות זרה, שגם הוא נהנה מהכספים. בעלה מחלק את זמנו בין ישראל וניגריה". הדברים נאמרו ככל הנראה כדי לחזק את הטענה בדבר חשש לבריחתה של מוסינדי מן הארץ.

בתשובה לשאלות שהפנה לו עורך דינה של מוסינדי, עו"ד דן נתיב, אישר עו"ד שחם-שביט מהרשות כי על-פי החשד הכספים שנרשמו כהוצאות של החברה באופן פיקטיבי נמשכו באמצעות צ'קים, אותם על-פי החשד פדו שני העובדים ושלשלו את הכספים לכיסם.

באשר לאליק גריידי, בא-כוח הרשות מסר כי "גריידי היה עובד החברה ואיש אמונו של המנכ"ל. לאורך השנים חגג יחד עם מוסינדי בכספי החברה להנאתו. רמת החיים שלו מאוד גבוהה".

על-פי החשד, גריידי מימן לעצמו הוצאות בכספי המעילה לכאורה, כולל רכישת רכב מסוג מיצובישי אאוטלנדר, מימון שהייה בתאילנד ומימון הוצאות נוספות מכיסה של החברה.

השופטת שרית קריספין-אברהם קיבלה את בקשת רשות ניירות ערך והאריכה את התנאים המגבילים של השניים, הכוללים איסור יציאה מן הארץ, הפקדת דרכון ועוד. השופטת הטילה על השניים להפקיד בקופת בית המשפט ערבויות נוספות בסך של 50 אלף שקל (עבור גריידי) ו-100 אלף שקל (עבור מוסינדי), להבטחת התייצבותם בעתיד. לגבי מוסינדי נימקה השופטת את סכום הערבות בחשש, שלדבריה קיים, שמוסינדי תנסה לברוח מהארץ.

עם תחילת החקירה, לפני מספר חודשים פורסם כי המנכ"ל אמיר נחום חשוד בכך שניפח חלק מן החוזים עם ספקים שעבדו מול החברה והעביר להם כספים מעבר לנדרש, תוך שקיבל מן הספקים מיליוני שקלים בחזרה, אותם שלשל לכיסו לכאורה. כל זה קרה שעה שהחברה הציגה לציבור בעלי המניות שלה מצג של פעילות הפסדית. כך, לדוגמה, הציגה החברה בסיכום שנת 2015 הפסד של 16 מיליון שקל, וזאת אחרי שב-2014 רשמה רווח מזערי של כ-300 אלף שקל בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • מעילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully