וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות בראשות מראני יגבש את בקשת הסיוע הכלכלי מארה"ב

מוטי בסוק

24.10.2002 / 21:58

למראני היכרות עמוקה עם רשויות השלטון בארה"ב, שכן הוא היה במשך 6 שנים, עד לפני כשנתיים, הציר הכלכלי של ישראל בארה"ב



צוות בכיר באוצר, בראשות מנכ"ל המשרד, אוהד מראני, החל השבוע בהכנת בקשת הסיוע הכלכלי הישראלי מארה"ב. במהלך השבוע הבא יצטרפו לצוות בכירים ממשרד רה"מ.



הצוות בודק את כל מכלול ההצעות לבקשת סיוע כלכלי מארה"ב, כולל בקשת ערבויות, בקשת סיוע צבאי ישיר, בקשת סיוע אזרחי ישיר, בקשה משולבת ועוד. הצוות אמור להביא בחשבון במערך שיקוליו את הסיכוי של כל הצעה לזכות בתמיכה בארה"ב, גם של הבית הלבן וגם של שני בתי הקונגרס, שכן שני הגורמים הם שיכריעו בסופו של דבר אם לאשר את הסיוע שישראל תקבל.



באוצר מציינים כי רה"מ, אריאל שרון, בביקורו האחרון בוושינגטון, קיבל הבטחה ברמה העקרונית מנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, למתן סיוע כלכלי לישראל, אולם לא פורטו דרכי מתן הסיוע. למרות שבשבוע האחרון דובר באוצר על ערבויות, ואף נקבע לכאורה היקפן, 10 מיליארד דולר ב-5 שנים, הדבר לא נדון ולפיכך גם לא סוכם בכל פורום רשמי. הצוות של מראני יצטרך לקבוע את צורת הסיוע שישראל תבקש, גודלו, ומשך הזמן בו יינתן. הדבר תלוי גם באווירה המדינית בין ארה"ב וישראל, בעת הגשת הבקשה, ובצרכי ההון של ישראל.



יצוין כי למראני היכרות עמוקה עם רשויות השלטון בארה"ב, שכן הוא היה במשך 6 שנים, עד לפני כשנתיים, הציר הכלכלי של ישראל בארה"ב.



הצוות הבכיר באוצר אמור להכין בשבועות הקרובים הצעה מגובשת לסיוע. ההצעה תועבר לאישור שר האוצר, סילבן שלום, ומיד אחרי כן לאישור רה"מ. האוצר יטפל בצד הכלכלי של הבקשה ומשרד רה"מ יטפל בצד המדיני.



ארה"ב מסיעת לישראל כלכלית מזה שנים ארוכות. בשנת הכספים האמריקאית הקרובה, המתחילה ב-1.10.02, תקבל ישראל מענקים אמריקאיים בהיקף כולל של 2.9 מיליארד דולר. מתוך סיוע זה - 2.1 מיליארד דולר הוא סיוע בטחוני, 0.6 מיליארד דולר הוא סיוע אזרחי ו-0.2 מיליארד דולר הוא סיוע מיוחד וחד פעמי למלחמה בטרור.



ישראל מנסה להגדיל, במסגרת הדיאלוג הקבוע שלה עם ארה"ב, את היקף הסיוע הצבאי האמריקאי שהיא רשאית להוציא בארץ, כדי לחזק את התעשיות המקומיות. בעבר נסיונות כאלו נכשלו, בדרך כלל בשל לחצי התעשיות האמריקאיות. באוצר מקווים כי השנה, גם בשל המיתון במשק, ייעתרו האמריקאים לפחות חלקית לבקשת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully