וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד ייצוגית נגד יוניליוור: "הסתירה הסלמונלה יותר מחודש"

מיכל רז-חיימוביץ'

24.8.2016 / 15:59

התובע הוא ילד בן 15 הטוען כי חלה בסלמונלה עקב צריכת קורנפלקס של יוניליוור. לתביעה צורף תיעוד שיחות של אבי התובע עם נציגי יוניליוור, המתעקשים כי אף מוצר נגוע לא יצא מהמפעל - דבר שבהמשך התברר כלא נכון

סחורה פסולה של תלמה במחסן יוניליוור בערד. 5 באוגוסט 2016. שי מכלוף
מחסני יוניליוור/שי מכלוף

בקשה (נוספת) לאישור תביעה כייצוגית נגד יוניליוור בגין פרשת הסלמונלה בקורנפלקס: הבקשה, בהיקף של כ-76 מיליון שקל, הוגשה באמצעות עו"ד איתן פלג, כאשר התובע הוא ילד בן 15 (באמצעות הוריו) שהיה מאושפז במשך 3 ימים בבית החולים, ואשר תוצאות המעבדה הצביעו כי הוא לוקה בזיהום של חיידק הסלמונלה.

לתביעה צורפה חוות-דעת המצביעה על קשר סיבתי בין צריכת הקורנפלקס לזיהום. עוד מתבססת התביעה על שיחות טלפון אשר ניהל אביו של התובע עם נציגי יוניליוור ביום 3/8/16, שתועדו.

בשיחות אלה נשמע האב טוען כי הנזק לבנו נגרם כתוצאה מצריכת קורנפלקס הנגוע בסלמונלה, ומתוך דאגה לציבור, מבקש כי החברה תכיר בטעותה ותפעל בדחיפות בהתאם. אלא שבשיחות נשמעים נציגי החברה חוזרים ומתעקשים כי אף מוצר נגוע של החברה לא יצא מחוץ לכותלי המפעל.

למחרת היום, נזכיר, ב-4/8/16 הודתה יוניליוור לראשונה כי אכן הופצו אריזות נגועות בסלמונלה לשווקים.

התובע, כך מתואר בתביעה, נהג לאכול דגני בוקר של תלמה לאורך שנים. בסוף חודש יוני, נטען, הוא סבל מתחושות של אי-נוחות, הקאות, שלשולים וחום גבוה ובהמשך אושפז בבית החולים - כאשר במהלך כל התקופה הוא המשיך כהרגלו לצרוך את דגני הבוקר.

לפי התביעה, בתחילת חודש יולי התקבלה תוצאות בדיקה מעבדה שביצע הילד, לפיה התברר כי הוא לקה בזיהום של חיידק הסלמונלה. כאמור, בשלב זה טלפן האב לשירות הלקוחות של יוניליוור, שם נאמר לו כי מוצרים נגועים לא שווקו לחנויות. הטענה בתביעה היא כי לולא ההטעיה, התובעים לא היו ממשיכים לרכוש את מוצרי החברה ועושים בהם שימוש.

בבקשה מדגישים התובעים את עניין הסתרת המידע של יוניליוור בתחילת הפרשה: "בשל רשלנותה ומחדליה של המשיבה (יוניליוור) הוסתר נושא הזיהום במוצריה משך תקופה של מעל לחודש ימים", נכתב בתביעה.

לפיכך נטען כי קבוצת התובעים צריכה לכלול גם צרכנים שאיבדו את היכולת המעשית לאתר חבילות אשר רכשו או צרכו, "על כל התחושות השליליות הנובעות מכך".

לפי ההערכות התביעה, מספר הצרכנים הנכללים בקבוצה עומד על 27,000 צרכנים, כאשר לפי תחשיבים והערכות מדובר בכ-270,520 חבילות מוצרים שנמכרו בתקופה האמורה. נזכיר כי כוונת התביעה היא לא רק בהתייחס לחבילות שהיו נגועות בפועל אלא גם לכאלה שנמכרו לאורך התקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully