וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: למנות 3 כונסי נכסים לנכסיו של אליעזר פישמן

גור מגידו

30.8.2016 / 16:04

הבנק מציע מנגנון של שלושה בעלי תפקיד - עו"ד רובין מטעם הפועלים, עו"ד רונן מטרי מטעם לאומי ועו"ד נוסף שייצג את רשות המסים והנושים הקטנים יותר

איש העסקים אליעזר פישמן בועידת ישראל לעסקים. אורי לנץ
אליעזר פישמן/אורי לנץ

פחות משבוע לפני הדיון הצפוי (ב-5 בספטמבר) בבקשת רשות המסים להכריז על איש-העסקים אליעזר פישמן כפושט-רגל ולמנות לו כונס נכסים - בנק לאומי, הנושה השני בגודלו מבחינת היקף החובות שמותיר אחריו פישמן, הגיב היום (ג') לראשונה בהרחבה לבקשה. לאומי הגיב לבקשת בנק הפועלים למנות את בא-כוחו, עו"ד פנחס (פיני) רובין ממשרד עוה"ד גורניצקי, לכונס נכסיו של פישמן.

לאומי מציע לבית-המשפט לשקול מנגנון של שלושה בעלי תפקיד - עו"ד רובין מטעם הפועלים, עו"ד רונן מטרי ממשרד עוה"ד מטרי-מאירי, מטעם בנק לאומי, ועו"ד נוסף שייצג את רשות המסים ואת הנושים בעלי החובות הקטנים יותר, הנאמדים במאות-מיליוני שקלים נוספים.

לטענת בנק לאומי, היקף החובות של קבוצת פישמן עולה על 5 מיליארד שקל - סכום גבוה יותר מההערכות שפורסמו בעבר. עוד מפרט לאומי לראשונה את החלק בחובן של החברות מקבוצת פישמן לבנק, שלו ערב פישמן באופן אישי - כ-880 מיליון שקל. הסכום הזה הופך לכמעט חסר משמעות, לנוכח נתון אחר המופיע בבקשה של הבנק - הצהרות שמסר פישמן, שלפיהן נכסיו האישיים שווים לכל היותר עשרות-מיליוני שקלים. על בסיס הנתון הזה, לאומי מבסס טענה שלפיה הליך פשיטת-הרגל האישי הוא משני להליכי מימוש השעבודים על החברות של פישמן, שבהן החל הבנק כבר בשנה שעברה.

בהתייחסותו לבקשת רשות המסים, הבנק מדגיש כי לשיטתו, אין לעצור את הליך מימוש השעבודים. לטענת הבנק, מאחר שהשעבודים הרשומים לטובת הבנק, יקבלו ממילא עדיפות בסדר הנשייה, והנכסים המשועבדים לא יניבו יתרה כספית לקופת הנושים הלא מובטחים - אין כל טעם בהפסקת מימוש השיעבודים.

על-פי הערכות שהתפרסמו באחרונה, היקף החובות של קבוצת חברותיו של פישמן לבנק לאומי, נאמד ב-1.7 מיליארד שקל. לזה יש לצרף את החוב האישי של פישמן לרשות המסים, כ-200 מיליון שקל, שבגינו החלה הרשות את הליך הכרזת פשיטת-הרגל נגד פישמן; וכן את גדול הנושים, בנק הפועלים, שלטענתו החוב של החברות כלפיו עומד על 1.8 מיליארד שקל. קבוצת פישמן חבה כספים אף לבנקים מזרחי-טפחות (281 מיליון שקל), ולבנק אגוד (200 מיליון שקל, לפי הערכות).

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully