וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסור בשמפניה? היקף ייצור הענבים בשמפיין ירד השנה ב-70%

מדובר בבציר הגרוע ביותר שנרשם במחוז מאז שנת 1956. למרות השימוש ברזרבות על מנת להתגבר על המשבר חוששים חובבי שמפנייה רבים כי המחירים יעלו עקב אגירת בקבוקים

מערכת וואלה!

לפי דו"חות הבציר השנתיים של מחוז שמפיין שבצרפת, היקף ייצור השמפניה ירד בכ-70% בעונה האחרונה בשל פגעי מזג אוויר כגון סופות ברד וכן בגלל מגיפת טחב וריקבון אפור (פטריות מסוכנות המזיקות לענבים). מחוז שמפיין הנודע, שמפיק בממוצע כל עונה כ-10,000 קילו ענבים לכל מאה דונם, הפיק השנה רק בין 2,500 ל-3,000 קילו ענבים לכל מאה דונם. מגזין "וינו" (Vino) מדווח כי בשנת 2016 הניב המחוז את התשואה הנמוכה ביותר מאז 1980 וכי עונת הגידול האחרונה הייתה הקשה ביותר לבציר מאז 1956.

למרבה המזל, היקבים ערוכים היטב למצבים שכאלו. מחוז שמפיין מחזיק ברזרבות ולכן מחסור של ממש לא צפוי להיות מורגש בשנתיים או בשלוש השנים הקרובות. בדרך כלל אותן רזרבות נשמרות בכדי למהול אותן עם תוצרים של בצירים אחרים על מנת לשמור על מוצר עקבי. ייננים מורשים לעשות שימוש ברזרבות בזמני משבר, כמו עכשיו.

למרות החדשות המרגיעות, פאניקה רבתי אוחזת את חובבי המשקאות האלכוהוליים בימים האחרונים, מה שעלול להביא לאגירה של בקבוקי שמפניה ולמחירם לנסוק. כלומר, גם ללא מחסור אמיתי, מחירי השמפניה עלולים להאמיר בקרוב וחובבי היין יאלצו לחפש תחליפים מבעבעים אחרים. המחיר עלול לעלות בצורה חדה במידה והבציר אכן חמור כפי שנראה. במצב כזה מחיר בקבוק שמפניה עשוי להאמיר מ-100 דולר ל-170 דולר.

אבל חובבי המשקה המבעבע יכולים להירגע. זאת לא הפעם הראשונה שצופים לשמפניה סוף עצוב. לקראת חגיגות המילניום היו שטענו שכל כך הרבה בקבוקי שמפניה ייפתחו בערב הזה, מה שעלול לחסל את כל מאגרי השמפניה בעולם, מה שכמובן לא קרה.

  • עוד באותו נושא:
  • שמפניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully