וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם תשלמו על זה: 5 טעויות שאסור לעשות ברכישת ביטוח

4.9.2016 / 9:57

בין אם מדובר בתמימות, רשלנות, חוסר הבנה או חוסר עניין, בני אדם עושים לא מעט טעויות. לפני שקוראים את האותיות הקטנות, הנה כמה טעויות נפוצות שמבוטחים עושים

זוג צעיר מעיין במסמך. ShutterStock
ככל שמקדימים לחשוב על ביטוח, כך צוברים סכומי כסף גבוהים יותר/ShutterStock

למרבה האירוניה, רכישת פוליסת ביטוח נועדה להבטיח כיסוי למקרים של טעויות ותאונות, אבל היא עצמה לא חפה מהן. בין אם מדובר בתמימות, רשלנות, חוסר הבנה או חוסר עניין, בני אדם עושים לא מעט טעויות, חלקן מביכות וחורגות מעקומת הלמידה הבסיסית הנדרשת למי שמביע עניין להתעסק בתחום.

עם זאת, אין לטעות. מכירת פוליסות ביטוח היא עסק עתיר ידע וניסיון ולפני הרכישה מומלץ להתייעץ עם מומחים, או בשמם המוכר יותר: סוכני ביטוח.

ההתאמה וקביעת הצרכים הן מלאכתם של סוכני הביטוח אבל האחריות לרכישה הולמת של פוליסת ביטוח מוטלת על המבוטח. אז לפני שאתם קוראים את האותיות הקטנות, הנה כמה טעויות נפוצות שמבוטחים עושים שכדאי לזכור כדי לא לחזור עליהן.

טעות 1: כדאי להיות מוכנים בזמן

בשנות העשרים זה לא ממש עובר בראש וגם בגיל שלושים קשה לחשוב על כך ברצינות. אבל המסקנה הוודאית היא שככל שמקדימים לחשוב על ביטוח, כך צוברים סכומי כסף גבוהים יותר ברגע האמת.

בין אם מדובר בחיסכון פנסיוני, ביטוח בריאות, ביטוח תאונות או מקרי מוות, כדאי להיות מוכנים עבר בגיל צעיר למקרים לא מתוכננים ברגע הכי לא נכון בחיים.

טעות 2: גובה הפרמיה

התשלומים החודשיים לחברת הביטוח הם למעשה השתקפות לרמת החיים הדרושה לכם או ליקירכם אחרי שתפרשו מן העבודה או חלילה, תסיימו את חייכם בטרם עת.

עם זאת, התשלום החודשי לא אמור להוות מעמסה גבוהה מדי, כזה שיכריח נטילת הלוואות ושבירת חסכונות. המטרה היא אמנם להישאר בחיים בריאים ככל האפשר אבל גם לגמור את החודש עם הכנסה פנויה. במילים אחרות, היו מציאותיים בעת חישוב גובה הפרמיה החודשית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טעות 3: אי גילוי המצב הבריאותי האמיתי

לחברות הביטוח אין כלים לדעת בדיוק מה מצבם הרפואי של מבוטחיה בכל רגע נתון. לפיכך, הן מתבססות על המידע הרפואי שמעבירים המבוטחים ואם עולה חשש מסוים, הוא נבדק לעומקו.

הבעיה מתחילה שהחשש כמעט ולא קיים והמבוטח סבור שהסתרתו תוביל לירידה בערך הפרמיה החודשית. ובכן, מדובר בטעות מרה במקרה הטוב וחוסר אחריות במקרה הרע. הסתרת מידע פירושה הפסד כספי עתידי ואף חשיפה לתביעות אישיות במקרים קיצוניים. אם אתם מעשנים או מנהלים אורח חיים שעלול להוות סיכון על חייכם בכל צורה שהיא, דווחו עליו ותצאו נקיים מכל הכיוונים.

תאונת דרכים. ShutterStock
טבען של תאונות הוא לקרות מתישהו במרחב הזמן/ShutterStock

טעות 4: לי זה לא יקרה

איש לא באמת מאמין בזה. טבען של תאונות הוא לקרות מתישהו במרחב הזמן והמקום ולא ממש אפשרי לעצור אותן. מי שמחזיק בטיעון של "לי זה לא יקרה" מסתיר דעה קדומה מורכבת יותר: "גם אם יקרה לי משהו, חברת הביטוח תתחמק מלשלם". ובכן, כדאי לדעת שמעל 90% ממקרי הביטוח בתחום ביטוח החיים למשל, מתקבלים ומשולמים בזמן.

התחרות והפיקוח בין חברות הביטוח גדולות מדי כדי להקשות על חייהם וחיי קרוביהם של מבוטחים. התחרות בין חברות הביטוח והפיקוח מצד הרגולטור, מקשים עליהן מלהערים קשיים על המבוטחים.

מלבד זאת, מי שמיוצג על ידי סוכן ביטוח זוכה לשכבת הגנה נוספת, אם זה באמצעות הניסיון, הידע המקצועי שלו וקשריו האישיים בחברות הביטוח. הגנת הסוכן מקלה על המבוטח ומקשה אף יותר על חברת הביטוח מלסרב לשלם למבוטח.

טעות 5: להיות קרובים

איש לא מאחל לעצמו להגיש תביעת ביטוח וכמובן, שלא להזדקק לכסף מחברת הביטוח. רכישת פוליסת ביטוח נתפשת במקרים רבים ככיסוי אישי ולכן לא מעט מבוטחים נוהגים לדלג על מילוי פרטיהם וזהותם של קרובי המשפחה שיקבלו את הכיסוי במקרה הצורך, מתוך ידיעה שיהיה בכוחם להחליט ברגע האמת.

אמנם מדובר בסעיף קטן בפוליסה, אבל במקרים קיצוניים של פציעות קשות או מוות חלילה, הוא עלול להסתיים בבית המשפט. מי מאיתנו לא שמע על קרבות ירושה עקובים בין אחים או בין הורים? עדיף לא להגיע לשם.

וואלה! NEWS בשיתוף לשכת סוכני הביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully