וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת קרסו בוחנת רכישת מניות משפחת רקנאטי באי.די.בי

אורה קורן

25.10.2002 / 9:32

לדברי בני משפחת קרסו, הם בוחנים את הרכישה בשל התנגדותם למחיר הנמוך שבו הוצעה השליטה באי.די.בי לגנדן * קרסו: "אמרנו לנוחי שאנו מוכנים לספוג רק חצי מירידת הערך של אי.די.בי"



בני משפחת קרסו אמרו אתמול לבני משפחת רקנאטי כי הם "שוקלים ברצינות" לרכוש את מניות משפחת רקנאטי (20%) באי.די.בי במחיר שבו הסכימו למכור אותן לקבוצת גנדן. כך מסרו מקורבים למגעים, אשר הוסיפו כי לא ברור אם מדובר במהלך אמיתי או בניסיון ללחוץ על קבוצת גנדן שתשפר את הצעתה לרכישת מניות אי.די.בי. ככל הידוע, רק חלק מארבעת בתי האב של משפחת קרסו מעוניינים במהלך. גנדן הסכימה עם משפחת רקנאטי להוריד את שווי חברת אי.די.בי לביצוע העסקה מ-1.05 מיליארד דולר ל-810 מיליון דולר. השבוע אמר חיים קרסו כי משפחת קרסו מעוניינת להשלים את עסקת המכירה של אי.די.בי לדנקנר, אך לפי שווי של 900 מיליון דולר.



במסגרת המגעים בין משפחת רקנאטי למשפחת קרסו אתמול ניסו ליאון ואודי רקנאטי לשכנע את בני משפחת קרסו לאשר את העסקה למכירת אחזקותיהם (15%) באי.די.בי לקבוצת גנדן לפי שווי של 810 מיליון דולר לאי.די.בי. ככל הנראה הסכימו בני משפחת קרסו לשפר את הצעתם, אך סירבו לרדת ל-810 מיליון דולר.



המקורבים הוסיפו כי אם מהלך הרכישה על ידי קרסו ייצא לפועל, יצטרף ליאון רקנאטי למוכרים. זאת, בניגוד למצב ששרר לפני כשנה, אז הוביל ליאון את מהלך רכישת גרעין השליטה באי.די.בי עם משפחת קרסו וקבוצת קרדן. הקבוצה חתמה ביוני 2001 על הסכם לרכישת גרעין השליטה לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר לאי.די.בי, אך כשביקשה להוריד את המחיר למיליארד דולר נתקלה בסירוב מצדו של אודי רקנאטי.



המקורבים למגעים ציינו כי במגעים בין דנקנר לאודי רקנאטי בז'נווה בתחילת השבוע, עידכנה משפחת רקנאטי את משפחת קרסו לגבי שווי החברה החדש לביצוע העסקה שדנקנר הציע - 810 מיליון דולר. משפחת קרסו התנגדה, ולמרות זאת נענתה משפחת רקנאטי לשינוי שווי החברה. במסגרת המגעים הבהיר דנקנר כי מבחינת קבוצת הרוכשים, שווי חברה של 810 מיליון דולר הוא "קו אדום". זאת, על בסיס חישובים כלכליים המשקללים את דרישות הבנקים לערבויות לצורך מינוף העסקה, הנאמדות ב-420 מיליון דולר לפי השווי החדש שהציע דנקנר.



אם בני משפחת קרסו יתעקשו לא לבצע את העסקה לפי שווי של 810 מיליון דולר לאי.די.בי, צפויים המגעים בין הצדדים להימשך עד למועד השלמתה המקורי - 19 בנובמבר 2002. עד אז לא יצליחו הרוכשים לקבל את אישורי הרגולטורים, והעסקה תתבטל על רקע זה. אם יוסכם על הפחתת שווי החברה ל-810 מיליון דולר כדי למכור אותה לדנקנר, תידרש בכל מקרה דחייה של מועד השלמת העסקה. המגעים לגבי הדחייה החלו, ואולם על רקע התנגדות משפחת קרסו, עדיין לא הושלמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully