וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיות מלח שילמה אתמול את מרבית החוב בסך 70 מיליון שקל לבנק לאומי

שלומי שפר

25.10.2002 / 8:53

במסגרת חלוקת הדיווידנד ע"י בנק הפועלים תעשיות מלח תקבל 2.45% ממניות כור ששוויין כ-5 מיליון דולר



חברת תעשיות מלח , שבבעלות משפחת דנקנר, שילמה אתמול ללאומי, כנראה במזומן, את מרבית החוב בסך כ-70 מיליון שקל, עבור המימון לרכישת הפועלים. החברה אמורה היתה לשלם אתמול את החוב בשלמותו. תעשיות מלח קיבלה מלאומי הלוואת גישור לפני כ-15 חודשים, מכיוון שלא יכלה לפרוע את התשלומים בגין ההלוואה.



ב-97' רכשה תעשיות מלח 11.7% ממניות בנק הפועלים, במימון הבנק המתחרה - לאומי. החברה היתה אמורה לפרוע את החוב באמצעות חלוקת דיווידנדים של הפועלים, אך ב-2002 לא חילק הבנק דיווידנדים.



לאחרונה החליט הפועלים לחלק את אחזקותיו במניות כור (21%) כדיווידנד בעין לבעלי המניות; לפיכך אמורה תעשיות מלח לקבל 2.45% ממניות כור. לפי שוויה של כור אתמול בבורסה בת"א - כ-200 מיליון דולר - שווי הדיווידנד שתקבל תעשיות מלח הוא כ-5 מיליון דולר.



חלוקת הדיווידנד, אף שתיעשה רק בסוף נובמבר 2002, תסייע לתעשיות מלח לפרוע את יתרת החוב ללאומי. ההערכות הן כי תעשיות מלח לא תרצה לממש את אחזקותיה החדשות בכור, שכן הדבר עשוי להביא לירידה בשווי המניה.



לפיכך נראה כי החברה תבקש מלאומי לשעבד את מניות כור ולהעניק לה הלוואת גישור נוספת בתמורה לחלק הנותר מהחוב. לאומי טרם הסכים לעסקה, אך ההערכות הן כי הבנק יהיה חייב ללכת לקראת תעשיות מלח ולהקל עליה את תשלום החוב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully