וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקנומטיקס: "העסקה עם פיג'ו היתה סכין בגבה של דאסו"

סופי שולמן

25.10.2002 / 9:21

בטקנומטיקס מתגאים בעסקה עם פיג'ו שנחתמה השבוע, אך התוצאות העסקיות לרבעון השלישי אינן מעניקות סיבות רבות לגאווה



"כל החברות המובילות בתחום שלנו, כגון דאסו ו-EDS, פירסמו אזהרות רווח, ואילו אנחנו עשינו את כל מה שאמרנו שנעשה ברבעון השלישי", אומר סמנכ"ל הכספים של טקנומטיקס , אורן שטיינברג. החברה, המתמחה בפיתוח מערכות לשוק של תכנון וניהול ייצור ממוחשב (תיב"מ), פירסמה אתמול את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2002, שנראו כמו שחזור כמעט מדויק של 14 הרבעונים הקודמים.



מאז שהגיעה החברה מהרצליה לרף הכנסות של כ-20 מיליון דולר ברבעון השני של 99', היא מתקשה לחלוף על פניו. בתקופה זו הספיקה טקנומטיקס להיות רווחית, לעבור להפסד, וכעת, ייאמר לזכותה, היא שוב קרובה לרווחיות. ואולם היא עדיין אינה מציגה גידול בשורת ההכנסות.



אמנם בתקופה הנוכחית קשה לבוא בטענות לחברה השומרת על יציבות, אך רמת הציפיות הגבוהה שיצרה טקנומטיקס בשנה האחרונה, מאז שהודיעה על שינוי במיקוד העסקי שלה, היא כעת בעוכריה. בתקופה האחרונה מרבה החברה לפרסם הודעות שנראות מבטיחות, ואולם בדו"חות הכספיים אין להן כל ביטוי.



בסוף 2001 הודיעה טקנומטיקס כי היא מרחיבה את הפתרונות שלה, המיועדים בעיקר לשוק של יצרניות כלי רכב. הפתרון החדש, בשם MPM, אמור לפנות לדרג גבוה יותר של מקבלי ההחלטות בארגון, משום שהוא מאפשר חיבור של כמה מערכות מידע לשם תכנון חכם יותר של הייצור.



בשלב הראשון נמסר הפתרון לניסוי בארגונים, ובהמשך הם אמורים לשגר הזמנות גדולות ששוויין עשוי להגיע למיליוני דולרים. עד כה דיווחה טקנומטיקס על עסקה אחת מסוג זה, עם יצרנית כלי הרכב הצרפתית פיג'ו-סיטרואן. במסגרת זו אמורה החברה הצרפתית לרכוש עד 130 תחנות עבודה של טקנומטיקס עבור חטיבת ייצור המנועים שלה. "עסקה זו נעצה סכין בלבה של דאסו ונהפכה לשיחת היום בשוק התיב"מ", אומר שטיינברג.



על עסקה זו הודיעה טקנומטיקס בתחילת השבוע, כך שהיא לא התבטאה בהכנסות בסך 20.1 מיליון דולר שנרשמו ברבעון השלישי. שטיינברג מציין כי הרבעון השלישי הוא חלש עונתית בחברה, שמחצית ממכירותיה הן בשוק האירופי. חולשה מיוחדת הורגשה ברבעון השלישי במכירות בשוק האלקטרוניקה, שירדו מ-4.6 מיליון דולר ברבעון השני ל-3.9 מיליון דולר ברבעון השלישי. במכירות MPM נרשמה עלייה קלה ל-16.2 מיליון דולר.



טקנומטיקס ממשיכה להשקיע מאמצים לשיפור של מבנה ההוצאות שלה, והפעם איפשר הדבר לחברה לרשום רווח תפעולי של 800 אלף דולר, לעומת הפסד של 600 אלף דולר ברבעון המקביל ב-2001. השורה התחתונה היתה מאוזנת, עם רווח של 400 אלף דולר, אך יחד עם מחיקת מוניטין בגין רכישות שבוצעו בעבר רשמה טקנומטיקס הפסד מזערי של 170 אלף דולר. הרווח למניה היה 4 סנטים, ברף העליון של תחזיות האנליסטים.



"הדו"חות של טקנומטיקס נראים בסדר, אך בהחלט ייתכן כי אצל המשקיעים והאנליסטים נוצרו ציפיות גבוהות עקב ההודעות הרבות", אומר צחי רודניק, אנליסט טכנולוגיה בבנק ההשקעות אוסקר גרוס. "אני עדיין מאמין שהחברה תצליח, אך הפריצה הגדולה לא תבוא במחצית הראשונה של 2003, אלא תצטרך להידחות, בעקבות המצב בשוק", הוא מוסיף.



שטיינברג מעריך כי גם ברבעון הרביעי של 2002 לא יחול שינוי משמעותי בביצועי החברה. מניית טקנומטיקס ריכזה אתמול מחזור קטן ואיבדה 2% למחיר של 7.8 דולרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully