וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים: החלטת הדירוג של פיץ' מדגישה עד כמה בעייתית הסביבה המקרו-כלכלית בישראל

אמיר טייג

25.10.2002 / 11:06

כלכלני הפועלים: חוסר הוודאות הכלכלי, הביטחוני והפוליטי, מגדיל את הסיכון בהשקעה במניות; כלכלני לאומי: צפויה אווירה חיובית בבורסה בטווח הקצר



שבוע המסחר בתל אביב המשיך להיות יציב יחסית ובמהלך מרבית השבוע נסחרו המדדים העיקריים כמעט ללא שינוי, עם נטייה לירידות קלות. מחזורי המסחר המשיכו לרדת לרמות שפל, בנטרול המסחר ביום חמישי, בו פקעו האופציות - עמד המחזור היומי הממוצע השבוע על 119 מיליון שקל. בסיכום שבועי סיימו המדדים העיקריים במגמה מעורבת: מדד המעו"ף ירד ב- 0.46%, מדד התל-טק ירד ב- 0.23% ואילו מדד ת"א 100 עלה ב- 0.15%.



כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי הנחמה ביציבות היחסית שאיפיינה את הבורסה בתקופת הירידות החדות בבורסות בחו"ל במהלך החודשים האחרונים, התחלפה בקנאה לאור העליות החדות במדדים המובילים בחו"ל בשבועיים האחרונים.



"החלטת חברת הדירוג 'פיץ' להותיר את הדרוג הבינלאומי של מדינת ישראל ללא שינוי, ולהפחית 'רק' את דרוג האשראי למטבע מקומי, מדגישה עד כמה בעייתית הסביבה המקרו-כלכלית בישראל - מיתון, מחנק אשראי, חריגה מהגירעון וסכסוכי עבודה", כך כותבים כלכלני בנק הפועלים .



עוד כותבים בהפועלים כי חוסר הוודאות, שחוצה את כל מישורי ההשפעה - כלכלי, בטחוני ופוליטי, מגדיל את הסיכון שבהשקעה בשוק המניות. להערכתם, כדאיות ההשקעה בשוק המניות קטנה עוד יותר על רקע תשואות גבוהות בשוק איגרות החוב ובמכשירי השקעה סולידיים אחרים, המהווים אלטרנטיווה אטרקטיווית לשוק המניות. בהפועלים מוסיפים כי המשך בריחת הציבור מקופות הגמל, קרנות ההשתלמות וקרנות הנאמנות עלולה להימשך גם בשבועות הקרובים, ובכך להביא באופן עקיף ללחץ שלילי נוסף על שוק המניות.



כלכלני בנק לאומי מציינים כי התגובה הישראלית המתונה, למעשה חוסר התגובה, לאחר הפיגוע והרגיעה בפרשיית הטיית מי החצבני בלבנון, יכולים ללמד על ניסיונות לקרר את הגזרה הביטחונית במזרח התיכון. בלאומי מעריכים כי אם לא יהיו התפתחויות דרמטיות, הרי ששקט יחסי זה יוריד מעט את רמת חוסר הוודאות במשק. לפיכך צפויה בבורסה בתל אביב אווירה חיובית יותר בטווח הקצר. אם זאת, כותבים בלאומי כי השקעה באפיקים השקליים עדיין נראית עדיפה על השקעה בבורסה, שאינה מתאימה עדיין למשקיע הסולידי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully