וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: פתיחה שלילית בעקבות הסגירה השלילית בוול סטריט

יהודה שויצר

25.10.2002 / 20:30

פראנס טלקום יורדת ב-6%; חברת שייט התענוגות הבריטית P&O פרינסס יורדת בכ-1%; ירידות במגזר הכימיקלים



בורסות אירופה נפתחו בירידות שערים, בעקבות מסחר שהסתיים בירידות אתמול בוול סטריט. בלונדון יורד ה-FTSE ב-1.4%; בפרנקפורט יורד ה-DAX ב-0.8% ובפאריס יורד ה-CAC 40 ב-1.6%.



בחזית המקרו: באיטליה נרשמה ירידה בחודש אוקטובר במדד הביטחון העסקי. הירידה נובעת בחלקה מגל פיטורים נוסף בחברת פיאט, יצרנית הרכב הגדולה באיטליה. הפיטורים בפיאט גם הורידו את מדד ביטחון הצרכנים לחודש אוקטובר, שפורסם בשבוע שעבר.



במגזר הטלקום יורדת פראנס טלקום ב-6% עם הפתיחה, בשל דיווח בעיתון צרפתי על גידול בהפסדיה. חברות הטלקום טליה וסונרה, אשר מועמדות למיזוג עם פראנס טלקום דיווחו על תוצאותיהן הרבעוניות. לאחר הפרסום עולה טליה ב-1.7%, במקביל עולה סונרה הפינית ב-0.5%.



חברת שיט התענוגות הבריטית P&O פרינסס יורדת בכ-1%, לאחר שהחברה הודיעה כי שינתה את החלטתה בנוגע למיזוג עם רויאל קריביאן וקרניבל. החברה החליטה לשנת את המלצתה ולבחור בקרניבל כשותפה אטרקטיווית למיזוג. החברה תשלם 62.5 מיליון דולר לרויאל קריביאן, עמלת ביטול המיזוג.



במגזר הבנייה והכימיקלים נרשמות ירידות שערים, בעקבות פסיקה של בית המשפט בארה"ב אשר מצא את חברת דאו כימיקל אשמה באי עמידה בתקני הבריאות הקשורים לאזבסט. חברת סיינט-גוביין הצרפתית יורדת ב-3.4%; חברת לאפארג' יורדת ב-3.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully