וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מט"ח: שער הדולר נקבע על 4.746 שקלים - עליה של כ-0.2%

אמיר טייג

25.10.2002 / 13:02

מאז הודעת הדירוג של פיץ' התחזק השקל ב-0.5%; סוחרים: השפעת נושא הדירוג פינתה מקומה לחששות לקראת התקציב; הפועלים: התשואה מהשקעה במט"ח מוגבלת יחסית

לאחר יומיים של עליות חדות בשקל, נסחר הבוקר הדולר בעליות שערים. השער היציג של הדולר נקבע על 4.746 שקלים - עלייה של 0.17% לעומת היציג של אתמול. לאחר קביעת היציג המשיך המטבע האמריקאי להיסחר ביציבות. מאז הודעת חברת הדירוג פיץ' כי תשאיר את דירוג האשראי הבינלאומי על כנו התחזק השקל ב-0.48%. בסיכום שבועי רשם השקל התחזקות של 0.34%.

מחדר עסקות של בנק גדול נמסר כי המסחר היה שקט יחסית, מחזורי המחסר היו נמוכים ועיקר הפעילות היה בין הבנקים. "נושא דירוג האשראי, שעניין את הפעילים במרבית השבוע, פינה מקומו לחששות לקראת העברת התקציב", אומר אחד הסוחרים. "אומנם מרבית הסוחרים מחזיקים בדעה כי התקציב יעבור בקריאה ראשונה, אך עדיין קיים חוסר ודאות שגורם לדולר לשוב ולהתחזק הבוקר", מוסיף הסוחר.

בשוק המט"ח מציינים כי הדולר ירד מרמה של 4.78 שקלים לרמתו הנוכחית בעקבות אי הפחתת דירוג האשראי הבינלאומי של ישראל. "אומנם הפחיתו את דירוג האשראי המקומי, וזו לא הודעה טובה, אך השוק גילם חדשות רעות יותר של הפחתת דירוג מלאה, ולכן השקל התחזק לרמה בה הוא נסחר כעת", הסביר אחד הסוחרים.

בבית ההשקעות פריקו מעריכים כי טרם מוצה פוטנציאל הייסוף בשקל. להערכתם, בקרבת רמת התמיכה החשובה של 4.68-4.72 שקלים צפויים להופיע ביקושי הסקטור העסקי, שירכוש מט"ח ויבלום את ייסוף השקל, ואף יתמוך בפיחות מחודש לעבר רמת 4.75 שקלים ויותר. בפריקו מציינים כי טרם באה לידי ביטוי פעילות סוף החודש הקלנדרי ולצידה פקיעת חוזי השקל-מט"ח הצפויה בשבוע הבא במסגרת המסחר. מהלכים אלו עשויים לתרום לייסוף השקל במסחר בשבוע הבא.

בסקירתם השבועית כותבים כלכלני בנק לאומי כי בחודשים הקרובים ירכזו הדיונים בכנסת על תקציב המדינה את עיקר עניין הסוחרים בשוק. אי העברת התקציב תהיה כרוכה בהשלכות מהותיות על המשק. גם התפתחויות לגבי הערבויות האמריקאיות ישפיעו על המסחר, כאשר קבלתן עשויה לתמוך בשקל. בבנק לאומי מזכירים כי בשבוע הקרוב יפרסם הנגיד את התוכנית המוניטרית לחודש נובמבר. להערכתם, לא צפוי שינוי ברמת הריבית במשק. "למרות רמתה הגבוהה, צפוי המשך המסחר התנודתי במט"ח בטווח הקצר לנוכח אי הוודאות הגבוהה בארץ ובעולם", כותבים בלאומי.

בבנק הפועלים מצטרפים להערכה כי הנגיד אינו צפוי לעלות את הריבית במשק בשבוע הקרוב, למרות מדד ספטמבר שהפתיע לרעה. להערכתם, במידה ששער הדולר ימשיך ויטפס לכיוון ה-5 שקלים, הנגיד יחזור ויעלה את הריבית, כפי שעשה ביוני 2002, וילחץ מטה את שער הדולר. בפועלים מעריכים כי התשואה הגלומה בהשקעה באפיק המט"ח בטווח הקצר הינה מוגבלת יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully