וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: צפי לירידות בפתיחה בעקבות נתוני מקרו מאכזבים; צורן דיווחה אמש על תוצאות שיא

שירלי יום-טוב

25.10.2002 / 15:37

הזמנות מוצרים בני קיימא ירדו בספטמבר ב-5.9% לעומת תחזיות לירידה של 2%; דו"חות צורן בולטים על רקע החמצת התחזיות של ESS; טופ אימאג' פירסמה אזהרת הכנסות



ביומו האחרון של שבוע המסחר זקוק הדאו ג'ונס לעלייה קלה כדי לסיים את השבוע בעלייה. אם ישמור היום מדד הנאסד"ק על רמתו הנוכחית, הרי שיהיה זה שבוע שלישי ברציפות של עליות במדדים. אולם נתוני הזמנות למוצרים בני קיימא בספטמבר שהתפרסמו בטרם פתיחת המסחר, המורים על ירידה של 5.9%, לא יסייעו לכך, ובשעה זו מורים החוזים על ירידה של 0.4% במדד הנאסד"ק ו-0.9% במדד ה-S&P500.



היום פירסם משרד המסחר של ארה"ב את נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא לחודש ספטמבר, אשר ירדו בשיעור חד מהתחזיות. ההזמנות למוצרים בני קיימא ירדו בשיעור של 5.9%, השיעור החד ביותר מאז נובמבר 2001, לעומת ירידה של 0.6% בחודש אוגוסט ועלייה של 8.5% בחודש יולי. במגזר ציוד התקשורת נרשמה ירידה של 52% - הירידה החדה ביותר מעולם.



מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן יתפרסם היום לאחר תחילת המסחר והוא צפוי להראות קריאה של 81 נקודות לחודש אוקטובר - עלייה מרמה של 80.4 נקודות שנרשמה בחודש ספטמבר.



חברת המסחר המקוון, אמזון, דיווחה אמש על תוצאות שהיו טובות מהתחזיות. החברה הצליחה לצמצם הפסדים ברבעון השלישי ולרשום עלייה של 33% במכירות. אמזון דיווחה על הפסד נקי של 35 מיליון דולר או 9 סנט למניה, בהשוואה להפסד של 170 מיליון דולר בתקופה המקבילה. בניכוי הוצאות שונות, רשמה החברה רווח פרופורמה מזערי של 440 אלף דולר או 0 סנט למניה - הרבה מעל לתחזית השוק שצפו הפסד פרופורמה של 4 סנט למניה.



בין החברות הישראליות צפויה לרכז היום עניין מניית צורן לאחר הדו"חות המצוינים ששיגרה החברה אמש לאחר תום המסחר. צורן, המתמחה בשבבים עבור מכשירי DVD ומצלמות וידיאו, דיווחה על רבעון שיא ברווחים ובהכנסות. הכנסותיה של החברה ברבעון הסתכמו ב-44.1 מיליון דולר - צמיחה של 30% מהרבעון הקודם. בשורה התחתונה דיווחה צורן על רווח נקי של 7 מיליון דולר, לעומת מיליון דולר ברבעון הקודם.



תוצאותיה של צורן בולטות לטובה על רקע החמצת התחזיות של מתחרתה של צורן, ESS. שווי השוק של צורן בנאסד"ק מסתכם ב-348 מיליון דולר.



חברת טופ אימאג' סיסטמס , שהודיעה לפני כשבוע על מהלך פיטורים בחברה, פירסמה היום אזהרה לקראת פרסום תוצאות הרבעון השלישי ב-18 בנובמבר. החברה לא נקבה עדיין בהכנסות הצפויות, אך ציינה כי רשמה הזמנות בסך של 1.5 מיליון דולר בלבד ברבעון שחלף. הקיצוץ שביצעה החברה בכוח האדם שלה צפוי לחסוך לה 3 מיליון דולר על בסיס שנתי. שווי השוק של החברה עומד על 4 מיליון דולר והיא נסחרת ברשימת החברות הקטנות.



חברות נוספות שפירסמו את תוצאותיהן אמש לאחר המסחר היו מטלינק ואם.אר.וי. מטלינק דיווחה על הכנסות של 1.3 מיליון דולר - ירידה של 40% מהרבעון השני ועלייה של כ-8% מהרבעון המקביל.



החברה דיווחה על הפסד של 4.5 מיליון דולר, 24 סנט למניה, לעומת הפסד של 3.4 מיליון דולר, 18 סנט למניה ברבעון השני של 2002, ולעומת הפסד של 4.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בקופת החברה נותרו 78.3 מיליון דולר.



אם.אר.וי , הנסחרת לפי שווי שוק של 85 מיליון דולר ופועלת בשוק התקשורת, דיווחה על הכנסות של 60.8 מיליון דולר - ירידה קלה מהרבעון הקודם. ההפסד הנקי הסתכם ב-117 מיליון דולר או 1.24 דולרים למניה. לחברה קשר ישראלי בדמות מנהליה - שלמה מרגלית ונועם לוטן, והחזקה במספר חברות סטארט אפ ישראליות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully