וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלנות שכר בעשרות אלפי שקלים לעובדי ביקורת הגבולות

7.9.2016 / 13:05

מאז המעבר של עובדי ביקורת הגבולות מהמשטרה לרשות האוכלוסין, העובדים לא מקבלים את מלוא שכרם. הרשות התחייבה בפני בית הדין לעבודה לשלם את מלוא חובותיה בשכר אוגוסט, אך לא עשתה זאת. מדובר בעשרות אלפי שקלים עבור כל עובד

מעבר גבול קונטרה, מאי 2013. דרור עינב
מעבר קונטרה/דרור עינב

רשות האוכלוסין מעכבת תשלומי שכר לעובדי ביקורת הגבולות. מדובר בהלנת שכר מצטברת של חלק מהשכר שלהם שנמשכת ברציפות מ-2011 עם המעבר של העובדים מהמשטרה לרשות האוכלוסין, עקב טעויות בחישוב שכר העובדים כעובדי רשות. עבור כל אחד מהעובדים מדובר בהלנת שכר בסכום של 1,500-3,000 שקל לחודש, בהתאם לתפקיד, מספר שעות העבודה, הוותק וכדומה, כך שמדובר בעשרות אלפי שקלים לכל עובד. הרשות הכירה בכך שהלינה את שכר העובדים וכבר התחייבה בפני בית הדין לעבודה לשלם את חובות השכר לבקרים במשכורת אוגוסט 2016, אך לא קיימה את התחייבותה.

"באפריל 2014 הגשנו תביעה בשם 550 עובדי מעברי גבול על הלנת שכר הנמשכת מינואר 2011", אומרת עורכת הדין ורד גרטל, המייצגת את בקרי הגבולות בתביעה, "באוקטובר 2014, הגישה המדינה כתב הגנה, שבמסגרתו הודתה כי היא הלינה שכר".

"בסוף 2014, בלחץ בית הדין, שילמה המדינה מקדמות חלקיות בלבד על חשבון השכר המולן", מציינת גרטל במכתב ששלחה לעו"ד איריס גלילי, המייצגת את המדינה בבית הדין, "במרץ 2015 התחייבה המדינה לשלם את מלוא החוב בגין השכר המולן – בהתאם לחישובים שייערכו על ידי המדינה עצמה – לא יאוחר מחודש יוני 2015. חלפו להם החודשים ולא קרה כלום. לפני כחצי שנה, במהלך הגישור, התחייבה המדינה לשלם את החוב במשכורת אוגוסט 2016. אבל גם עכשיו לא קרה כלום".

"עובדים מסורים עם אידיאולוגיה, ששומרים על גבולות המדינה בגבולות ירדן, מצרים וסוריה, לא קיבלו חלק גדול של שכרם במשך חמש שנים, ומגיעים הביתה בסוף החודש עם משכורת של 5,000 שקלים", אומרת יו"ר מועצת עובדי רשות האוכלוסין, שני שבתוב, "מדובר בעוול שגובל בהתעללות, כפיות טובה וחוסר אחריות משווע מצד הרשות".

בין השאר לא שילמה הרשות את התוספות המגיעות לעובדים על עבודה בשבת, לא אפשרה להורים לתינוקות לעבוד שבע שעות ביום במקום שמונה; לא אפשרה לנשים בהריון להיעדר בתשלום לצורך בדיקות רפואיות; לא שילמה תעריפי לילה לעובדים המועסקים במעבר אלנבי בלילות; ושילמה לעובדים המועסקים במשרה מלאה עבור ימי חופשה, מחלה, מענקי משמרות וכל שאר הזכויות הסוציאלית, כאילו הן מועסקים בחצי משרה.

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "הנושא מטופל באופן אינטנסיבי מול הממונה על השכר ואנו ערים לכלל הסוגיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully