וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון למיקי אריסון על האחים עופר

יהודה שויצר

25.10.2002 / 20:43

חברת שיט התענוגות קרניבל תרכוש את P&O פרינסס בסכום כולל של 7.3 מיליארד דולר * P&O פרינסס קיבלה הצעת קרניבל של מיקי אריסון * עלייה של 7% ברווחי P&O פרינסס ברבעון ה-3 * עלייה חדה ברווחי רויאל קריביאן של האחים עופר



בהחלטה דרמטית הודיעה היום חברת שיט התענוגות P&O פרינסס כי היא מקבלת את הצעת הרכש של מתחרתה קרניבל, בשליטת מיקי אריסון, ומבטלת את המלצת המיזוג שקיבלה מוקדם יותר עם רויאל קריביאן, בשליטת האחים עופר.



ההחלטה הנוכחית שמה קץ למאבקים, שנמשכו יותר משנה, בין שתי המשפחות החזקות בעולם שיט התענוגות על רכישת P&O פרינסס הבריטית.



המחלוקות הקשות בין קרניבל ל-P&O הוסרו לאחר שהחברה הרוכשת הסכימה לדרישת הרישום הכפול של החברה הממוזגת. P&O תמשיך להיסחר בבורסת לונדון ולמעשה היא תהיה החברה היחידה שתיסחר הן ב-FTSE 100 והן ב-S&P 500. קרניבל גם תספוג את תשלום הקנס בסך 62.5 מיליון דולר עליו התחייבה P&O, בשל ביטול המיזוג עם רויאל קריביאן.



קרניבל צפויה לשלם ל-P&O סכום כולל של 7.3 מיליארד דולר, אשר חלקו במניות וחלקו בכיסוי חובותיה של החברה. החברה הממוזגת תשלוט בשוק השיט עם צי של 65 ספינות, בו 93 אלף מיטות, 5 מיליון נוסעים בשנה ומכירות העולות על 15 מיליארד דולר בשנה.



המכשול הרגולוטורי הוסר



לאחרונה הוסר המכשול המרכזי בדרך למיזוג המתוכנן כאשר נציבות המסחר הפדרלית (ה-FTC) אישרה את מכירתה של חברת שיט התענוגות P&O פרינסס לרויאל קריביאן או לקרניבל. ה-FTC, הממונה על אכיפת חוקי ההגבלים העסקיים בארה"ב, הצטרף אז בהחלטתו לרשויות בגרמניה ובריטניה שכבר נתנו אור ירוק למיזוג.



עד לקבלת האישור, P&O פרינסס דחתה בקביעות את נסיונות החיזור של קרניבל לטובת מיזוג במחיר השוק עם רויאל קריביאן.



ענף שיט התענוגות פורח



אירועי הטרור של ה-11 בספטמבר, שחיסלו לא מעט חברות העוסקות בתיירות, השפיעו באופן צנוע בלבד על ענף שיט התענוגות. החברות השולטות בענף מדווחות באופן עקבי על צמיחה בהכנסות, עלייה ברווחים ושגשוג בהזמנות החדשות.



רק השבוע דיווחה P&O פרינסס על עלייה של 7% ברווח הנקי ברבעון השלישי של השנה. החברה דיווחה על רווח לפני מס של 184.2 מיליון דולר על רקע עלייה נאה במכירות. מחזור ההכנסות של החברה הסתכם ב-806 מיליון דולר. הדו"ח המעודד של P&O מצטרף לדו"ח חיובי של רויאל קריביאן שדיווחה על עלייה של 20% ברווח ל-193.5 מיליון דולר.



רויאל קריביאן רשמה בשורה העליונה עלייה של 9.7% בהכנסות ל-1.03 מיליארד דולר. גם קרניבל צפויה לדווח על צמיחה ברווח ובהכנסות, אם כי צמיחה מתונה מהתחזיות המוקדמות.



השלמת המיזוג ברבעון הראשון



בעלי המניות של P&O התבקשו לאשר את המיזוג עד ל-14 בפברואר וקרניבל מעריכה כי המיזוג יושלם עד לתום הרבעון הראשון של השנה הבאה. "אנו מאוד מרוצים מכך שקרניבל הגישה הצעה שמאפשרת לבעלי המניות בחברה לשמור על האינטרסים שלהם גם כחברה ממוזגת", אמר פיטר רטקליף.



מיקי אריסון מיהר לברך על ההסכם וציין כי ההחלטה לגבי הרישום הכפול, שהיווה מקור המחלוקת במו"מ הארוך, מספק אלטרנטיווה מצוינת לבעלי המניות של P&O פרינסס על ההצעה שהגישה חברת רויאל קריביאן. מקרניבל הדגישו כי על אף הרישום הכפול, צוות מנהלים אחד ינהל את החברה הממוזגת. בתום המיזוג בעלי המניות של קרניבל יחזיקו ב-74% מהחברה החדשה ויתרת 26% מהמניות יהיו בידי אנשי P&O.



המיזוג הענק יחסוך עלויות רבות לחברה הממוזגת. על פי הערכות ראשוניות, לפחות מאה מיליון דולר ייחסכו כל שנה בעלויות תפעוליות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully