וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג האשראי של פורד קוצץ - לחברה נטל חובות בהיקף של 162 מיליארד דולר

יהודה שויצר

25.10.2002 / 20:01

דירוג האג"ח הנוכחי BBB גבוה רק בשתי דרגות מרמת אג"ח זבל; ב-S&P גם הורידו את התחזית לחברה ל"שלילית"



סוכנות הדירוג סטנדרד אנד פורס קיצצה את דירוג האג"ח לטווח ארוך של פורד לרמה של BBB מרמה קודמת של BBB פלוס. דירוג האג"ח הנוכחי גבוה רק בשתי דרגות מרמת אג"ח זבל. ההורדה הנוכחית נבעה משיעור החוב הגבוה של החברה מהתחייבויותיה לקרנות הפנסיה של עובדיה. דירוג זה מביא את החברה לרמת הדירוג הנמוכה של מתחרתה ג'נרל מוטורס .



ב-S&P גם הורידו את התחזיות לחברה ל"שלילי" - מה שמרמז כי בסוכנות הדירוג לא צופים שיפור בעסקי החברה בעתיד הנראה לעין. פורד קורעת תחת נטל חובות בהיקף של 162 מיליארד דולר.



חברת פורד הוותיקה, תחת שרביטו של המנכ"ל ביל פורד, נמצאת כבר תקופה ארוכה במהלך שנועד לייעל את עסקיה. החברה פיטרה אלפי עובדים והצליחה לקצץ את הוצאותיה ב-6 מיליארד דולר. המנכ"ל פורד ציין היום כי יפעל לקיצוץ נוסף של לפחות כמיליארד דולר בעלויות.



"על פורד לשפר את מהלך הקיצוץ בעלויות ולגוון את היצע המוצרים שלה", אמר סקוט ספרינזן, אנליסט S&P. מניות חברת פורד צנחו לשפל של למעלה מ-10 שנים בבורסת ניו יורק.



לפני מספר ימים קיצצה סוכנות הדירוג את דירוג האג"ח של ג'נרל מוטורס ל-BBB מרמה של BBB פלוס לנוכח העלייה בהתחייבויותיה של ג'נרל מוטורס לקרנות הפנסיה אותן היא מנהלת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully