וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בוול סטריט: הנאסד"ק הוסיף 2.5%; מניות השבבים המריאו

שירלי יום-טוב

25.10.2002 / 22:48

הדאו עלה ב-1.5%; מדד המוליכים למחצה התחזק ב-5%; קרניבל של אריסון זינקה ב-6.5% לאחר אישור הצעת רכש; חברת הביטוח סיגנה צללה ב-38% לאחר פרסום אזהרת רווח; אינטל זינקה ב-6%

יום המסחר האחרון לשבוע זה בוול סטריט התאפיין בתנודתיות רבה כאשר מניות השבבים הגדולות משכו את הנאסד"ק לעלייה של 2.5%. הדאו רשם עלייה של 1.5% על רקע עליות חדות במניות IBM ואינטל.

בחזית המקרו: מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לאוקטובר ירד לרמה של 80.6 נקודות לעומת 86.1 נקודות בספטמבר - הרמה הנמוכה ביותר מזה 9 שנים.

היום פירסם משרד המסחר האמריקאי שההזמנות למוצרים בני קיימא ירדו בשיעור של 5.9% - השיעור החד ביותר מאז נובמבר 2001 - לעומת ירידה של 0.6% בחודש אוגוסט ועלייה של 8.5% בחודש יולי. במגזר ציוד התקשורת נרשמה ירידה של 52% - הירידה החדה ביותר מעולם.

מניות השבבים המובילות נסקו היום מעלה בהובלת אינטל ואפלייד מטריאלס שעלו ב-6% וב-6.5% בהתאמה. מדד מניות השבבים זינק ב-5%.

חברת הביטוח הרפואי סיגנה (סימול CI) נחתכה ב-38% לאחר שהחברה פירסמה אזהרת רווח חמורה לרבעון השלישי. החברה צופה לרשום רווח של 1.47 דולרים למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 1.99 דולרים למניה. בנק ההשקעות גולדמן סאקס כתב על התחזית החדשה שהיא "גרועה מהתחזית הגרועה ביותר".

מניית אמזון ירדה ב-3% לאחר שבנק ההשקעות פרודנשל הוריד את המלצתו למניית החברה ל"מכירה" מ"החזק". אתמול פירסמה החברה את תוצאותיה לרבעון השלישי אשר כללו את הצמיחה הראשונה בהכנסותיה ברבעון שאינו רבעון חגים. החברה הגדילה את תחזית הכנסותיה ל-1.4 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת ל-1.25 מיליארד דולר.

ענקית הפיננסים סיטיגרופ עלתה ב-3% על רקע פרסומים בעיתונות כי בכוונתה להכריז על תוכנית חדשה לקיצוצים. במסגרת זו תפטר החברה 1,000 בנקאי השקעות. החברה מעסיקה כיום כ-55 אלף איש. מתחרתה ג'יי.פי מורגן החברה גם היא בדאו, עלתה בשיעור של 3.5%.

מניית JDS יוניפייז נפלה ב-9% לאחר שהחברה דיווחה אתמול על תוצאותיה לרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר. כמו כן, הודיעה החברה על המשך ארגון מחדש וקיצוצים בכוח האדם.

מניית סטארבאקס (סימול SBUX) רשמה עלייה של 7% לאחר שהחברה העלתה את תחזיות הרווח לרבעון הרביעי.

היום הודיעה חברת שיט התענוגות P&O פרינסס כי היא מקבלת את הצעת הרכש של מתחרתה קרניבל(סימול CCL), בשליטת מיקי אריסון, ומבטלת את המלצת המיזוג שקיבלה מוקדם יותר עם רויאל קריביאן, בשליטת האחים עופר. קרניבל צפויה לשלם כ-5.4 מיליארד דולר עבור P&O פרינסס. קרניבל עלתה ב-6.5% בעוד רויאל קריביאן השילה 1.5%.

סוכנות הדירוג סטנדרד אנד פורס קיצצה את דירוג האג"ח לטווח ארוך של פורד (סימול F) לרמה של BBB , מרמה קודמת של BBB פלוס. דירוג האג"ח הנוכחי גבוה רק בשתי דרגות מרמת אג"ח זבל. ההורדה הנוכחית נבעה משיעור החוב הגבוה של החברה מהתחיבויותיה לקרנות הפנסיה של עובדיה. דירוג זה מביא את החברה לרמת הדירוג הנמוכה של מתחרתה ג'נרל מוטורס. ב-S&P גם הורידו את תחזיותיהן לחברה ל"שלילי", מה שמרמז כי בסוכנות הדירוג לא צופים שיפור בעסקי החברה בעתיד הנראה לעין. פורד כורעת תחת נטל חובות בהיקף של 162 מיליארד דולר. פורד ירדה ב-1.6%.

מסחר דל נרשם במניות וין ריזורטס (סימול WYNN) מפעילת בתי ההימורים והמלון בלאס וגאס ביומה הראשון בוול סטריט. החברה, שבבעלות סטיב וין, גייסה היום בהצלחה 450 מיליון דולר כשמכרה לציבור 34.6 מיליון מניות במחיר 13 דולר. מניות החברה נותרו ללא שינוי במחיר 13 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully