וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמאס משופינג? משבר חמור בענף הקניונים בארה"ב

אלפי מקומות עבודה בארה"ב נמצאים בסכנה לאור התחזיות כי בשנים הקרובות ייסגרו כ-15% מהקניונים ברחבי המדינה. למרות זאת ארה"ב עדיין מובילה בכמות שטחי המסחר לנפש

מערכת וואלה!

פחות אמריקאיים מבלים בקניונים, כך קובע מחקר שביצעה חברת הנדל"ן קושמן וויקפילד. בין 2010 ל-2013 מספר הביקורים בקניונים ברחבי ארצות הברית ירד בחמישים אחוז. בקרוב צפויים להתפרסם נתונים מדויקים יותר, כשההערכה היא שהמספרים גבוהים בהרבה.

הקניונים בארצות הברית הם לרוב מרכזי סחר המשלמים מסים גבוהים ומעסיקים מאות אם לא אלפי עובדים. סגירת הקניונים עלולה לגרום להשלכות הרות גורל עבור קהילות שלמות. לפי המחקר, כ-15 אחוז מהקניונים ייעלמו מעל פני השטח בעשור הקרוב. כמאה קניונים ייסגרו, משמע, אובדן של אלף מקומות עבודה שצפויות להוביל לאבטלה ממושכת. לפי ההשערות, קניוני הענק לא יישארו ריקים ויוחלפו בעסקים חדשים כמו מחסנים של חנויות סחר אלקטרוני, מרפאות וחדרי כושר. אולם סביר שתפוסה מלאה של שטחים גדולים אלו תתממש רק לאחר עשור, אם לא יותר. בינתיים עובדים רבים ימצאו את עצמם מחוץ למעגל העבודה, יתכן שלמשך שנים, כך שההשפעה על המעמד הבינוני תהיה ישירה ומיידית.

אז מה הוביל למשבר בענף הקניונים? אחת הסיבות המרכזיות שמונים במחקר היא הירידה החדה בצריכת ביגוד ואופנה. בשנים האחרונות האמריקאים מוציאים פחות כסף על הלבשה ויותר על מוצרי טכנולוגיה ופנאי כמו חופשות. רק בחודש שעבר רשת בתי האופנה מייסיס הודיעה על סגירת מאה סניפים ברחבי ארצות הברית. זאת לאחר שגם רשתות אחרות כמו סירס וג'יי.סי פני סגרו עשרות סניפים. אותן רשתות אופנה נחשבות לחנויות עוגן שמושכות את מרבית המבקרים לקניונים, אך כעת כשהן סוגרות סניפים בזו אחר זו, המבקרים מצביעים ברגליהם. רשתות דיסקאונט כמו TJ Maxx ניסו לתת פתרון למצב, אבל נראה שלקוחות מעדיפים לבצע כיום את רוב הרכישות שלהם בחנויות הסחר המקוון.

למרות המשבר בענף הקניונים, ארצות הברית היא עדיין מעצמת מסחר מפלצתית עם יותר מ- 0.4 מ"ר של שטחי סחר לכל נפש, נתון גבוה בהרבה מכל מדינה אחרת בעולם.

  • עוד באותו נושא:
  • קניונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully