וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פס ייצור להצלחה: הדרך הבטוחה למצוא קריירה בענף הביטוח

וואלה! NEWS בשיתוף לשכת סוכני הביטוח, בשיתוף לשכת סוכני הביטוח

15.9.2016 / 9:09

"אין ספק כי היתרון היחסי של סוכן ביטוח המחזיק בתואר ראשון, עולה לאין ערוך על עמיתיו, מבחינת התועלת המתווספת לקהל לקוחותיו", אומר רונן דניאלי, מנכ"ל המכללה לפיננסים וביטוח; בימים אלה נחתם הסכם חדשני מול המכללה האקדמית נתניה

סוכן ביטוח. ShutterStock
הענף נסגר בפני מי שלא צלח את שש הבחינות הדרושות שכפו הרשות לניירות ערך והמפקח על הביטוח/ShutterStock

שנת 2006 תיזכר לטובה בקרב העוסקים בענף הביטוח. עד אותה שנה היה השוק פתוח בפני כל מי שחלם להתהדר ברישיון לעסוק בביטוח. הדרך לקבלת רישיון לעסוק כסוכן ביטוח הייתה קלה למדי.

מיותר לציין שמי שנפגע מכך היו סוכני הביטוח הוותיקים והמנוסים שנאלצו לראות דור שלם של צעירים מאיים לקחת את המושכות בלי הכשרה יתרה.

ואז הגיע המפנה, אם לא לומר רפורמה. הפיקוח הרגולטורי על מקצוע סוכן הביטוח הודק, והענף נסגר בפני מי שלא צלח את שש הבחינות הדרושות שכפו הרשות לניירות ערך והמפקח על הביטוח. הצעד הזה הוביל, באיחור ניכר יש לומר, את מוסדות הלימוד השונים לפתוח קורסי הכשרה למקצועות הביטוח, ואפילו מסלול לימודים לתואר ראשון.

לא להיות פס ייצור

מי שמובילה את הרשימה ונהנית מהפריוריטי הגבוה ביותר היא המכללה לפיננסים וביטוח, שפועלת בחסות לשכת סוכני הביטוח ומשמשת כאוטוריטה המקצועית הבכירה ביותר שקיימת בשוק.

המטרה שלה היא, תתפלאו, לא להיות פס ייצור ולהכשיר מספר גבוה ככל האפשר של סוכני ביטוח (כרגע היא מכשירה כאלפיים סוכנים מדי שנה), אלא למצב את תפקידו של סוכן הביטוח במקום גבוה ואמין במשק, ולציידו בארגז הכלים המתקדם ביותר. "סוכן הביטוח נתפש מאז ומעולם כרב תחומי ועלינו לשמר אותו ככזה", מסביר רונן דניאלי, מנכ"ל המכללה לפיננסים וביטוח.

אלא שהמציאות מורכבת יותר. מקצועות התיווך באשר הם נשחקו בשנים האחרונות ככל שהתקדמה הטכנולוגיה והמסחר האלקטרוני הישיר. סוכני הביטוח, לא שונים, מסוכני הנסיעות, מתווכי נדל"ן ושאר המומחים, שיצאו למאבק מחודש על מיצובם.

סוכן ביטוח. ShutterStock
"סוכן הביטוח של ימינו מתקדם וטכנולוגי מבעבר"/ShutterStock

אבל אם תשאלו את התלמידים החדשים שפונים ללמוד את מקצועות הביטוח כדי להגשים את משאלת לבם לקריירה מצליחה, הקונפליקט בין העבר לעתיד לא ממש קיים. מהסיבה הפשוטה שרובם אינם זוכרים או מכירים עידן טרום הסמארטפון. העובדה הזאת הכשירה את הקרקע עבור חלק ממוסדות הלימוד לצאת בהבטחות אקדמיות גדולות לבוגריהן.

"בענף הביטוח, בשונה מענף החשבונאות או המשפט, אין צורך בתואר ראשון", אומר דניאלי, "יחד עם זאת, כולם מעוניינים להעלות את קרנם של העוסקים בביטוח. גם אם טרם הוכחה קורלציה מלאה בין החזקת תואר BA, לבין רמת ההכנסה, אין ספק כי היתרון היחסי של סוכן ביטוח המחזיק בתואר ראשון, עולה לאין ערוך על עמיתיו, מבחינת התועלת השולית המתווספת לקהל לקוחותיו.

למה להשקיע בלימודי תואר

במילים אחרות: למרות שניתן לעסוק בביטוח ללא תואר אקדמי, חזון המכללה הינו למקצע ככל הניתן את סוכן הביטוח, בין אם בקורסי הכשרה רבים, התומכים במקצוע הביטוח, ובין אם בתואר ראשון.

ולראייה, בימים אלה נחתם הסכם ראשוני וחדשני, בין המכללה לפיננסים וביטוח ובין המכללה האקדמית נתניה. שת"פ זה יציע לבוגריו רישיון סוכן ביטוח במקביל לתואר אקדמי בביטוח. אין ספק שמדובר בפריצת דרך חדשנית וברור כי ביטוח הינו מקצוע העתיד".

סוכן ביטוח. ShutterStock
לצייד את סוכני הביטוח בארגז כלים נכון/ShutterStock

את השאלה למה להשקיע בלימודי תואר יש להפנות כמובן גם לחברות הביטוח שנחשבות כמעסיקות המרכזיות של הבוגרים הטריים. אלה, מודעות לעובדה שתחום הביטוח לא עומד ברשימת המקצועות המועדפים ביותר, אבל מדובר במקצוע יציב, מקצועי ורווחי, שמציע תנאים משודרגים ואפשרויות קידום רבות.

"סוכן הביטוח של היום מתקדם וטכנולוגי מבעבר, רגיש וקשוב לשינויים בתחום, ומכיר לפני ולפנים את מצבו הכלכלי של לקוחותיו, לעתים אף יותר מהלקוח עצמו, ולכן, מדוע שלא ישכיל לתפור חליפה כלכלית מלאה ללקוח, ולא רק פתרון לסוגיית הביטוח? ישנה קשת רחבה של מוצרים נוספים שיכולים להתאים ללקוח, כמו השקעות, משכנתאות, כלכלת הבית, ועוד."

"לא מדובר בעבודה זמנית"

קשה כמובן, להתעלם מהפקטורים הללו, ולדברי דניאלי, הדבר משרת את הענף כולו. "מדובר במקצוע דינאמי וצעירים הבקיאים בתחום המחשוב והתוכנה יכולים לעשות בו חיל וקריירה מעניינת במיוחד".

דניאלי, כמו חברות הביטוח, יודע שמי שמגיע לעבוד בענף מבין שמדובר בהתחייבות ארוכת טווח. "לא מדובר בעבודה זמנית. בוגרי המכללה לפיננסים וביטוח נתפשים בשוק כמי שעברו את ההכשרה המתאימה ביותר. בנוסף למקצועות הליבה, מוצעים הכשרות מקצועיות נלוות וחשובות לסוכן הביטוח, כמו קד"מ, יח"צ, מכירות, יעוץ כלכלי, ניהול עסקי, ניהול השקעות, וכל מינוף מקצועי שהן הסוכן והן לקוחותיו יפיקו ממנו תועלת.

"המטרה שלנו היא לדאוג שסוכני הביטוח של העתיד יהיו מקצועיים ביותר ורחבי אופקים ככל האפשר. הכלים המקצועיים להם הם זוכים יעניקו מענה מושלם ללקוח, ימנפו את הסוכן עצמו, ויתנו מענה לדרישות הגופים הארציים".

וואלה! NEWS בשיתוף לשכת סוכני הביטוח, בשיתוף לשכת סוכני הביטוח
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully