וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן זאקס: למכור מניות פריגו - היא סובלות מ"רוחות נגדיות"

שירי חביב ולדהורן

14.9.2016 / 8:11

כניסת קרן סטארבורד הזניקה את מניית פריגו החבוטה ב-7.4%. למרות זאת, בגולדמן זאקס מעריכים כי "גם אם פריגו תחליט למכור חלק מעסקיה, ההשפעה תיקח זמן"

וולסטריט. רויטרס
וול סטריט/רויטרס

כניסת קרן סטארבורד להשקעה בפריגו ( 93.58 -1.73% ) ( 35,280 ) והמכתב ששלחה הקרן האקטיביסטית להנהלת חברת התרופות, הפיחו רוח מחודשת במניה החבוטה: אתמול בניו יורק זינקה מניית פריגו ב-7.4%. בסיום יום המסחר ננעלה פריגו במחיר של כ-95.2 דולר, שמשקף לחברה שווי של 13.6 מיליארד דולר - עדיין נמוך ב-34% משוויה בתחילת השנה.

קרן סטארבורד האמריקאית רכשה לאחרונה 4.6% ממניות חברת התרופות הגנריות פריגו. במכתב ששלח מנכ"ל הקרן, ג'ף סמית, הוא קרא לפריגו להתמקד בעסקי הליבה שלה בתחום ה-OTC (תרופות ללא מרשם). בתגובה דיווחה אתמול החברה כי תבחן את המכתב והיא מצפה לדיאלוג בונה עם הקרן, כמו עם כל בעלי המניות שלה. בשנה שעברה דחו בעלי המניות של פריגו הצעת רכש עוינת ממיילן, ומאז החברה איכזבה את השוק כמה פעמים עם הורדת תחזיות.

אתמול השתתף מנכ"ל פריגו, ג'ון הנדריקסון, בכנס הבריאות של בנק ההשקעות מורגן סטנלי. הנדריקסון פתח את דבריו בנושא המכתב מסטארבורד, ואמר שבחברה "מעכלים" את המכתב ועושים מה שצריך; הוא סירב למסור פרטים מעבר לכך. לאחר מכן אמר הנדריקסון כי "אני אופטימי בנוגע לתחומי הפעילות השונים שלנו, למרות מה שקרה בשנה האחרונה. הסיבה היא היסודות הבסיסיים: בתחום הבריאות לצרכן (תחום הפעילות המרכזי של פריגו, ש' ח' ו') אנשים קונים יותר תרופות במותג פרטי. עלויות הבריאות ממשיכות לעלות והאוכלוסייה מזדקנת. אנחנו נמצאים בנישה נהדרת שנותנת ערך רב".

"בוחנים כל חלק מעסקי החברה"

הנדריקסון, שנכנס לתפקיד המנכ"ל באפריל האחרון, הוסיף שתחת ניהולו החברה מסתכלת על כל חלק של עסקי החברה ובוחנת האם הגיוני להמשיך לפעול בו, או למכור אותו. אחד הנושאים שעלה במכתב מסטארבורד היה דרישה לבחון את אפשרות המכירה של הזכויות שיש לפריגו על תגמולים ממכירות תרופות הטיסאברי, לטיפול בטרשת נפוצה.

בכנס אתמול נשאל הנדריקסון על הנושא ואמר כי "טיסאברי זה מוצר נהדר אך ברור שהוא לא בליבת הפעילות שלנו, אנחנו לא חברת ביוטק. אנחנו חושבים מה לעשות עם הנכס ועם התזרים ממנו. אין עדיין החלטה, ואנחנו מצפים להחליט בנושא יחסית בקרוב".

האנליסטים חלוקים בדעותיהם

סטארבורד ידועה כקרן אקטיביסטית שמובילה תהליכים נגד הנהלות ודירקטוריונים של חברות בהן היא משקיעה, לאחר שהיא מזהה בהן תמחור-חסר. אנליסטים שמסקרים את פריגו התייחסו אתמול לפעילותה של סטארבורד בחברה. בדויטשה בנק ציינו שסטארבורד מעלה נקודות רלוונטיות: "אנחנו מסכימים שהמניה מוערכת בחסר", כותבים האנליסטים גרג גילברט וגרג פרייזר.

"אנחנו נשארים בהמלצת 'קנייה' משום שאנחנו מאמינים שיש דרכים רבות להגדלת הערך במחיר הנוכחי של המניה". האנליסטים מדויטשה בנק מציינים שבניגוד לטיסאברי, עסקי תרופות המרשם הגנריות - תחום פעילות נוסף שסטארבורד קוראת לפריגו למכור - נחשבים בחברה דווקא לאחד מעסקי הליבה.

בגולדמן זאקס ההמלצה למניית פריגו היא "מכירה", והאנליסטית ג'יימי רובין כותבת שכל הפעילויות של פריגו סובלות כרגע מ"רוחות נגדיות". "גם אם פריגו תחליט למכור חלק מעסקיה, ההשפעה תיקח זמן בהינתן יצירת המזומנים לעומת הדילול ברווחים", כותבת האנליסטית. "לדעתנו, שינוי בפריגו יהיה חיובי, אך ההנהלה תצטרך להוכיח את יכולתה להביא לשיפור בעסקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully