וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל חודרת לשוק הסלולר העולמי באמצעות שבב שפותח בישראל

יובל דרור

27.10.2002 / 7:38

השבב פותח על ידי מהנדסי DSPC הישראלית שנרכשה על ידי אינטל ב-1.6 דולר במזומן; אינטל מתכוונת להיות היצרנית העיקרית של שבבים לסלולר



חברת אינטל העולמית מתכננת להשתלט על השוק הסלולרי באמצעות שבב חדש שפותח בישראל. השבב קרוי מניטובה (Manitoba) ופותח על ידי מהנדסי חברת DSPC בפתח תקוה, שנרכשה על ידי אינטל ב-99' ב-1.6 מיליארד דולר במזומן.



באמצעות השבב מתכננת אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם שמתרכזת במחשבים אישיים, ליהפך ליצרנית העיקרית של שבבים לטלפונים סלולריים. כיום החברה כמעט שאינה פעילה בשוק זה, והחברות המובילות בו הן טקסס אינסטרומנטס (TI), מוטורולה וקוואלקום.



להערכת אינטל, השוק הסלולרי - הנאמד במיליארדי דולרים בשנה - יהיה אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה בשנים הבאות. כיום נמכרים כ-400 מיליון טלפונים סלולריים מדי שנה בעולם.



זו הפעם השנייה בשנה האחרונה שמרכז פיתוח של אינטל בישראל זוכה באחריות על הטכנולוגיה המשמשת תחום אסטרטגי של החברה. מרכז הפיתוח של אינטל בחיפה אחראי כיום על כל המעבדים של החברה לתחום המחשבים הניידים. באחרונה נחשף השבב בניאס שפיתח המרכז בחיפה, שמאפשר לייצר מחשבים ניידים בעלי ביצועים חזקים ויכולת תקשורת אלחוטית מכל נקודה. העובדה ששני מעבדים אסטרטגיים של החברה מפותחים בישראל עשויה להשפיע לטובה על השקעות זרות בחברות שבבים מקומיות.



מנהל המחקר והפיתוח של המרכז בפתח תקוה, אורי ברקאי, אמר כי הטלפונים הראשונים המבוססים על השבב הישראלי יספקו שירותי דואר אלקטרוני ומשחקים חדשים, יריצו תוכנות בשפת המחשבים ג'אווה ויציגו סרטי וידאו באיכות גבוהה.



על פי התוכניות, יתחיל ייצור השבב באמצע 2003, וטלפונים ראשונים שמבוססים עליו יופיעו בשוק בתחילת 2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully