וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר יציג לשרון את תנאיו לתמיכה בתקציב המדינה

יוסי ורטר

27.10.2002 / 8:48

תובע קיצוץ נרחב בתקציב להתנחלויות; מרכז העבודה מתכנס; הליכוד: התנגדות תביא לבחירות תוך 90 יום



יוסי ורטר, אמנון ברזילי ושירות "הארץ"



יו"ר מפלגת העבודה, שר הביטחון בנימין בן אליעזר, מאיים להצביע נגד תקציב המדינה בכנסת ביום רביעי הקרוב, אם ראש הממשלה אריאל שרון לא ייעתר לדרישתו לקצץ בתקציב ההתנחלויות לטובת השכבות החלשות, ולהפחית בקיצוץ בתקציב הביטחון. שרון ובן אליעזר יייפגשו הבוקר (ראשון), שעות אחדות לפני ההצבעה על התקציב במרכז מפלגת העבודה. הצבעה נגד התקציב עשויה להביא לפיטוריו של בן אליעזר ממשרד הביטחון ולסילוקה של העבודה מהקואליציה.



שרון ובן אליעזר ייפגשו בנוכחות שר האוצר סילבן שלום, יו"ר צוות המו"מ התקציבי של העבודה, השר שלום שמחון, השר מתן וילנאי וסגן שר הביטחון ח"כ ויצמן שירי לדון בדרישות העבודה. בצהריים תתכנס סיעת העבודה ובערב יכונס המרכז לישיבה המכרעת, שבסיומה יתברר אם העבודה מצביעה נגד או בעד. ייתכן שהיום תעלה במרכז הצעה לפרוש מיידית מהממשלה.



בן אליעזר יאמר לשרון, כי הקיצוץ בתקציב הביטחון לא מאפשר לקיים רמת ביטחון סבירה. לפי מסמך שהכין היועץ הכספי לרמטכ"ל, תא"ל ד"ר שמואל בן צבי, נותר פער של 5.5 מיליארד ש"ח בין צורכי הביטחון לבין הדרישות לקיצוץ בתקציב הביטחון.



משרדו של בן אליעזר הפיץ אמש מסמך רשמי, ובו מפורטות הדרישות לקיצוץ של כ-710 מיליון ש"ח בתקציבי ההתנחלויות. לפי המסמך, יש לקצץ 150 מיליון בתקציב משרד השיכון; 35 מיליון בתקציב החינוך; 85 מיליון במשרד הפנים; 50 מיליון בחטיבה להתיישבות; 220 מיליון בהעדפות במיסוי; 50 מיליון במשרד הדתות; ו-120 מיליון במשרדי התחבורה והתעשייה והמסחר (שבהם מכהנים שרי העבודה). כן דורשת העבודה קיצוץ 350 מיליון ש"ח במועצות הדתיות.



בן אליעזר אמר אמש, שביטול חלק מההטבות המיוחדות להתנחלויות והעברת הכספים שהתפנו לצרכים חברתיים יאפשרו לבטל לגמרי את הפגיעה בגימלאים ולהוסיף 20 אלף מקומות עבודה חדשים. "אם לא יהיה קיצוץ להתנחלויות לא נצביע בעד התקציב הזה שפוגע קשות בשכבות החלשות", אמר יו"ר העבודה.



השר ראובן ריבלין, המקורב לשרון, אמר אמש שבעקבות הסתייגות או התנגדות של העבודה בהצבעה על התקציב ייזום שרון בחירות מוקדמות תוך 90 יום. נגיד בנק ישראל לשעבר, יעקב פרנקל, ומזכיר הממשלה, גדעון סער, הזהירו אתמול כי אם לא יעבור תקציב המדינה יגרור הדבר הורדת דירוג האשראי הבינלאומי של ישראל. פרנקל מתח ביקורת על האופי הפוליטי של הדיון על התקציב, וקרא להשקיע בתשתיות ובחינוך על חשבון קיצוץ בהוצאות שאינן יצרניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully