וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הכנסה מתכוון להחמיר הטיפול בישראלים הפועלים בחו"ל באמצעות חברות זרות

בן ציון ציטרין

27.10.2002 / 11:39

מעריכים כי בעקבות הרפורמה במס והמעבר למיסוי פרסונלי כלל עולמי, ישראלים ינסו להערים על הרשויות ולפעול בחו"ל באמצעות חברות זרות



מס הכנסה מתכוון להקשיח את הטיפול באנשי עסקים ישראלים הפועלים בחו"ל, במקרים שבהם לא יינתן לרשויות המס בישראל גילוי נאות על עסקיהם בחו"ל בטענה שהשליטה והניהול אינם מופעלים בישראל. במס הכנסה מעריכים כי בעקבות כניסת הרפורמה במס לתוקף בינואר 2003 והמעבר למיסוי פרסונלי כלל עולמי, ישראלים שנהנו עד כה מפטור על הכנסותיהם בחו"ל ינסו להערים על הרשויות ולפעול בחו"ל באמצעות חברות זרות שכביכול אינן נשלטות על ידיהם ואינן מנוהלות מישראל - ועל ידי כך להתחמק מתשלום מס בישראל על הכנסותיהם מעבר לים.



סגן נציב מס הכנסה לחקירות, ג'קי מצא, אמר כי מס הכנסה מתכוון למצות את הדין עם המשקיעים וכן להעמיד לדין פלילי את יועציהם - רואי חשבון ועורכי דין - בגין שיתוף פעולה בהסתרת מידע ואי תשלום מס אמת עקב כך. לדבריו, מבנים משפטיים של חברות בינלאומיות נדרשים להתבסס על בסיס עובדתי ומדויק. הוא הוסיף, כי ייתכנו מקרים בהם לא יימסר גילוי מלא בפני רשויות המס בטענה לאי חובת דיווח בישראל.



מצא הוסיף כי עשויים להיות מקרים שבהם יינתנו גילויים חבויים בדו"חות הכספיים, שהם חלקיים ולא מציגים תמונה עובדתית מלאה. רשויות המס רואות בכך הטעיה מכוונת ויתייחסו לעסקה כאל עסקה בדויה, שהיה עבירה פלילית.



לדבריו, קיימים לא מעט תכנוני מס בינלאומיים שאין להם אחיזה במציאות. חלק מחברות האוף שור הן חברות בדויות ללא קיום אמיתי בשטח; במצבים אלה ייתכנו מרכיבים פליליים בפעילות המשקיעים. מצא הוסיף, כי אם יוכח שהשליטה והניהול בחברות נעשים מישראל, ולא ניתן ביאור בדו"חות בשל אי חובת דיווח, החשיפה הפלילית עקב אי הגילוי תהיה גדולה יותר.



רו"ח ג'ק בלנגה, חבר ראשות ועדת המסים של לשכת רו"ח, אמר בתגובה כי ספק רב אם ניתן לראות במבנים רב לאומיים מבנים בדויים. "לכל היותר ניתן לראות בהם מבנים מלאכותיים ובמקרים כאלה רשויות המס רשאיות להתעלם מכל חברות הביניים המשמשות כצינור לניצול אמנות המס ללא תוכן כלכלי, אך לא במישור הפלילי". לדברי בלנגה, רשויות המס יתקשו להתחקות אחר ישראלים שפועלים בחו"ל ומעלימים הכנסות תוך הסתרת מידע מפקיד השומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully