וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל הולכת היום לקלפי: מועמד השמאל לולה דה סילבה יהיה כמעט בוודאות לנשיא החדש

רן דוידוב

27.10.2002 / 10:36

ערב הבחירות עמד יתרונו של דה סילבה במשאלים על 64% מול 36% למועמד הממשלה; לאחר התחייבותו למדיניות אחראית - הריאל עלה ב-7%, הבורסה ב-18%



אזרחי ברזיל יצעדו היום לקלפיות ויבחרו כנראה במועמד השמאל לואיז אינסיו לולה דה סילבה כנשיא החדש של המדינה. ברזיל סובלת משיעור אבטלה ורמת פשיעה גבוהים, ולולה, שתימרן עצמו במהלך מערכת הבחירות לעבר המרכז הפוליטי, התחייב לחדש את הצמיחה הכלכלית, ליצור משרות, ולהפחית את תלותה של ברזיל בהון בינלאומי.



לולה צפוי לגרוף כמות כפולה של קולות מיריבו מוועד הקואליציה המכהנת, חוזה סרה. סקר דעת קהל שהתפרסם ערב הבחירות העניק ללולה 64% מן הקולות, בהשוואה ל-36%-38% בלבד לסרה.



לולה, חרש מתכת בעל השכלה יסודית בלבד, הפך לסמל תקווה לדיירי משכנות העוני ואנשי המעמד הבינוני, הלכודים במעגל אכזרי של עוני ואלימות. בנוסף לנשיא חדש יבחרו 115 מיליון תושבי המדינה ב-14 מושלי מחוזות חדשים. תוצאות ראשונות צפויות כנראה ב-1 בלילה שעון ישראל.



הנשיא החדש של הכלכלה הגדולה באמריקה הלטינית יעמוד מיד באתגר של שכנוע המשקיעים הזרים, שממשלתו תכבד את החוב החיצוני בן 300 מיליארד הדולר שירשה מקודמתה. הריאל הברזילאי ואיגרות החוב הממשלתיות איבדו למעלה מ-30% מערכן השנה בשל החשש משמיטת חובות.



לולה - שהתמודד במערכת הבחירות של 1989 בהבטחה לבצע שמיטת חובות - אומר כעת שממשלתו תכבד הסכמים פיננסיים ותשמור על היציבות המוניטרית. בשבוע שעבר עלו הריאל והאג"ח הממשלתי, לאחר שלולה אמר לנציגי הקהילה העסקית, כי בכוונתו למנוע שמיטת חובות וכי הוא מתעתד להמשיך את המדיניות הפיסקלית הקיימת של ריסון הוצאות והפחתת האינפלציה. מאז ה-10 באוקטובר התאושש הריאל ועלה בקרוב ל-7% ואילו שוק המניות של סאן פאולו זינק בשבוע שעבר ב-18%.



לולה קנה יתרון מבטיח במהלך מערכת הבחירות לאחר שהבטיח ליצור 10 מיליון משרות חדשות בארבע השנים הקרובות, להכפיל את שכר המינימום החודשי במדינה (כ-53 דולר), ולשפר את רמת החיים בקרב עשרות מיליוני ברזילאים החיים מתחת לקו העוני. כ-10% מאוכלוסיית ברזיל שולטת על 50% מהעושר, שמרביתו נובע מהמשאבים החקלאיים והמינרליים העצומים של מדינת הענק. מנגד, מתקיימים 102 מיליון תושבים מהכנסה יומית של פחות מ-2 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully