וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: ירידות של כ-0.7% במעו"ף עקב החשש מפרישת העבודה מהממשלה; כור עוברת לעלייה של 2%

אילן מוסנאים

27.10.2002 / 11:11

מחזור המסחר נמוך - 17 מ' ש'; ירידות בקבוצת אי.די.בי, עקב חוסר הוודאות בנוגע להעברת השליטה בחברה; ירידות במניות הדואליות; נייס עולה ב-1.8%;



הבורסה של תל אביב רושמת כעת ירידות שערים של כ-0.7% במדדים המובילים על רקע החשש מפרישה של מפלגת העבודה מהממשלה. הירידות נרשמות למרות שביום שישי עלה מדד מניות הטכנולוגיה האמריקאי, הנאסד"ק, בכ-2.5% והדאו ג'ונס עלה בכ-1.5%.



היום ידונו ראש הממשלה אריאל שרון ויו"ר מפלגת העבודה בנימין בן אליעזר בדרישת מפלגת העבודה לשנות את מבנה התקציב ולהעביר כספים המיועדים להתנחלויות לטובת צורכי רווחה. החשש בשוק הוא שפרישה של העבודה תקשה על העברת התקציב ואולי, אף תביא להתפרקות הקואליציה, מה שעשוי להביא בהשך להפחתת דירוג האשראי של ישראל.



מדד המעו"ף נסחר כעת בירידות של 0.7% לרמה של 337.6 נקודות ומדד תל אביב 100 יורד ב-0.6% לרמה של 329 נקודות. התל טק יורד ב-0.7%. מחזור המסחר נמוך ומסתכם בכ-17 מיליון שקל.



מניית טבע , מרכזת את המחזור הגבוה בבורסה - 5 מיליון שקל, ורושמת כעת ירידה של 1.6%. המניה סיימה את המסחר בארה"ב עם פער ארביטראז' שלילי של 1.4%. יתר המניות הדואליות נסחרות במגמה שלילית, כאשר מניית סאיטקס יורדת ב-5.1%, פורמולה יורדת ב-2.5% ואלרון יורדת ב-1.5%. מניית נייס בולטת בעלייה של 1.5%.



מניות קבוצת אי.די.בי, ממשיכות במגמה השלילית עקב אי הוודאות לגבי השלמת ההסכם להעברת הבעלות בקבוצה לידי קבוצת גנדן שבראשות נוחי דנקנר. מניית אי.די.בי אחזקות נסחרת בירידה של 1.1%ואי.די.בי פיתוח יורדת ב-1.3%. מניית כלל תעשיות נסחרת ללא שינוי ומניית דסק"ש יורדת ב-0.7%.



הבוקר מפרסם עיתון "הארץ" כי פגישה שנערכה בסף השבוע בין נוחי דנקנר לבין בני משפחת קרסו התפוצצה, לאחר שהצדדים לא הסכימו על שווי חברת אי.די.בי אחזקות לצורך ביצוע עסקת מכירתה. דנקנר מעוניין להפחית את השווי לפיו תתבצע העסקה מ-1.05 מיליארד דולר לרמה של 810 מיליון דולר, ובפגישה בסוף השבוע הציג הערכת שווי של כ-700-720 מיליון דולר לחברה. בני משפחת קרסו מוכנים להפחית את המחיר בעסקה עד לרמה של 850 מיליון דולר, כך שבין הצדדים מפריד פער של כ-40 מיליון דולר.



מניית כור , שפתחה בירידות של כ-2%, עוברת כעת לעלייה של 2%. החברה סובלת באחרונה ממומנטום שלילי לאחר הודעת בנק הפועלים כי בכוונתו לחלק את האחזקה בקונצרן (כ-20%) כדיווידנד לבעלי מניותיו. באחרונה החריפו הירידות במניה על רקע הערכות שהחברה תצא ממדד המעו"ף בעדכון הבא של המדד, שיתבצע בתחילת 2003. מניית בנק הפועלים יורדת ב-0.6%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully