וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10%-15% ממניות תבל בחברת הכבלים הממוזגת יוצעו למכירה במכרז פתוח

ערן גבאי

27.10.2002 / 12:28

השינוי לא יעכב מיזוג הכבלים, בזכות מחיר מינימום של דסק"ש למניות - 200 מיליון שקל; גורמים בשוק: מדובר במכרז פיקטיווי

צבי יוכמן, נאמן חברת הכבלים תבל, צפוי לשנות את החלטתו הקודמת ולקיים מכרז פתוח למשך חודש עד חודשיים למכירת חלק ממניות תבל בחברת הכבלים הממוזגת - כ-10%-15% - כך נודע ל-TheMarker.

זאת לאחר שלמעשה נקבע מחיר מינימום של דסק"ש עבור נתח המניות - 200 מיליון שקל. המהלך הזה לא יעכב את מיזוג חברות הכבלים הצפוי להיות מסוכם בשבועות הקרובים, שכן בידיו של יוכמן נמצאת כבר הצעה קונקרטית מצידה של דסק"ש שתאפשר לו לסכם על פיה את הסדר המימון של תבל מול הבנקים והנושים הבלתי מובטחים.

גוף חיצוני יוכל, על פי התוכנית המתגבשת, להציע הצעה גבוהה יותר מ-200 מיליון השקל של דסק"ש - עבור נתח המניות בחברת הכבלים הממוזגת, אך גורמים המקורבים להליך הבראת תבל ולמיזוג חברות הכבלים אומרים שלמעשה מדובר במכרז פיקטיווי ובהצעות, שגם אם יגיעו, יהיו למראית עין בלבד.

בשבוע שעבר דיווחנו ששלמה פיוטרקובסקי, יו"ר הבנק הבינלאומי , ועמי אראל, נשיא דסק"ש, דנים מזה כשלושה שבועות באפשרות לרכישת מניות תבל המוחזקות על ידי החברה ההולנדית UPC (המחזיקה ב-46.5% מהמניות) תמורת מחיקת החוב של UPC כלפי הבינלאומי בגובה של 55 מיליון יורו.

בדסק"ש שקלו ועדיין בוחנים את האפשרות לרכוש את מניות תבל של UPC במחיר השוק והתקיימו בעניין זה שיחות בין הצדדים. אם תצליח דסק"ש לרכוש את מניות תבל מהבינלאומי-UPC היא תוכל להשיג נתח של 44% ממניות חברת הכבלים הממוזגת בהשקעה של כ-100 מיליון דולר.

מקורבים להסדר המימון של תבל אומרים שפרטי המיזוג חייבים להיות מסוכמים בתוך שבועיים, שכן זימון אסיפות נושים אורך שלושה שבועות והמיזוג חייב להסתיים עד סוף השנה, כשהשופטת ורדה אלשייך אישרה את הארכת צו הקפאת ההליכים של תבל עד ה-9 בדצמבר.

המכרזים הפתוחים למכירת נכסי תבל בחברות נטוויז'ן (46%) וגלובקול (50%) יפורסמו בתוך ימים. העיכוב בפרסום המכרזים הפתוחים של תבל נובע מהצורך לסגור סופית את מחירי המינימום של המכרזים ואת זכויות הסירוב וזכות ההצטרפות ה-Tag Along.

בעניין המכרז על מניות נטוויז'ן, בכוונת אלרון , על פי ההערכות בשוק, להצטרף למכירת המניות בנטוויז'ן, בהתאם לזכות ההצטרפות (Tag Along) המוקנית לה, אם העסקה תשקף לחברת האינטרנט שווי חברה הגבוה מ-30 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully