וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך בין יובלים לרובננקו: חברת ההשקעות דורשת שרובננקו תשעבד לטובתה 3 נכסים

אלי דניאל

27.10.2002 / 12:43

לטענת יובלים, הנמצאת בבעלות יעקב שמוחה, רובננקו התחייבה לרשום שעבודים על כל נכס בגינו סייעה לה יובלים בהשלמת הון עצמי; תובעת מהחברה ומרוב חברי הדירקטוריון כ-500 א' ש'



חברת ההשקעות יובלים, הנמצאת בשליטת יעקב שמוחה, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה כנגד חברת רובננקו , מרבית חברי הדירקטוריון שלה ובעל השליטה בה. במסגרת התביעה, מבקשת יובלים לאכוף את הוראות ההסכם שנערך בין הצדדים לפני כחודש בנוגע להסדרת רישום שיעבודים לטובתה, וזאת לשם הבטחת התחייבויותיה של רובננקו. בין היתר, מבקשת יובלים, המחזיקה בכ-8.6% ממניות החברה, כי בית המשפט ימנה כונס נכסים לצורך רישום השיעבודים, ודורשת לקבל מרובננקו ומשמואל רובננקו - בעל השליטה בחברה עמו יש לה מספר הסכמים - סך של כ-500 אלף שקל.



ראשיתה של מחלוקת זו ב"הסכם השלמת ההון העצמי" אליו הגיעו שתי החברות ב-3 בינואר 2001, ולפיו התחייבה יובלים להעמיד לטובת רובננקו השלמות לבטחונות שנדרשו על ידי הבנקים שהעניקו לרובננקו ליווי פיננסי לפרויקטים הנבנים על ידה עד לתקרה של 5 מיליון דולר. בהתאם להסכם זה, העמידה יובלים עד היום לטובת החברה השלמות הון בסך של כ-3.1 מיליון דולר עבור שלושה פרויקטים הנבנים בארה"ב, פולין והונגריה.



על פי "הסכם השלמת ההון העצמי", הסכימו הצדדים כי לשם הבטחת התחייבויותיה של רובננקו לתשלום הסכומים להם יובלים תהיה זכאית בגין השלמות ההון, החברה ושמואל רובננקו ישעבדו לטובת יובלים בשעבוד שני בדרגה לאחר הבנק המלווה את כל זכויותיהם בפרויקט בגינו יועמדו השלמות ההון. יובלים טוענת כי עד כה נמנעה החברה מלרשום לזכותה את השעבודים הללו.



בכתב התביעה שהגישה, טוענת יובלים כי נושאי המשרה ברובננקו פעלו באופן רשלני תוך נטילת סיכונים בלתי סבירים, בין היתר בכך שגרמו לחברה להפר את התחייבויותיה כלפי יובלים. לטענת יובלים, אותם נושאי משרה מנעו מהחברה לקבל ממנה את יתרת השלמות ההון.



יחד עם כתב התביעה, ביקשה יובלים מבית המשפט לקבל, במעמד צד אחד, שני סעדים זמניים: צו מניעה זמני האוסר על החברה לבצע דיספוזיציות כלשהן בזכויותיה בפרויקטים בגינם בוצעה השלמת הון ע"י יובלים, וצו עשה זמני המחייב את החברה לרשום שעבודים על זכויותיה באותם פרויקטים. לפי שעה, בית המשפט לא מצא מקום לקבל את הבקשה למתן הסעדים במעמד צד אחד, והחברה התבקשה למסור את תגובתה עד היום.



ברובננקו לא מכחישים את המחויבות לרשום שעבוד לטובת יובלים, אך בה בעת מציינים כי קיימים חילוקי דעות באשר לנוסח מסמכי רישום השעבודים. לפיכך, החברה מבקשת כי בית המשפט יעביר את התיק לדיון בבוררות, בהתאם להסכם הבוררות שבין הצדדים. ברובננקו מבקשים כי בית המשפט לא יעכב את הפעולות הדחופות אותן מבקשת החברה לבצע, לרבות הכנסת שותף נוסף שיזרים הון לפרויקט בהונגריה. רובננקו סיימה את הרבעון השני של 2002 עם הכנסות בהיקף של כ-21.9 מיליון שקל ורווח נקי של כ-3.6 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully