וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארמוס מייסדת גלולת רעל; "אין לנו מידע על ניסיון השתלטות עוינת ספציפי, אנו רק מתכוננים"

גתית פנקס

27.10.2002 / 12:38

כך אומר חשב החברה, אלון מיכל; המנגנון יופעל במידה וגוף יגיע להחזקה של יותר מ-15% מהחברה; פארמוס תנפיק מניית בכורה שתהיה שווה 1,000 מניות רגילות במחיר מימוש של 15 דולר



חברת גילוי ופיתוח התרופות הישראלית פארמוס מעוניינת להגן על בעלי מניותיה במקרה של ניסיון השתלטות עוינת על החברה. בישיבת הדירקטוריון של פארמוס בשבוע שעבר הוחלט לייסד גלולת רעל באמצעות הקצאת זכויות בכורה שזכאיות לדיווידנד לבעלי המניות, זאת במידה ויהיה ניסיון להשתלטות כזו על החברה. אלון מיכל, חשב החברה, מדגיש כי לפארמוס אין כיום מידע או מודיעין כלשהו לגבי ניסיון השתלטות על החברה, אולם היא מעוניינת להתכונן למצב אפשרי שיקרה מאורע מסוג זה ולהגן על בעלי מניותיה.



במסגרת התוכנית, הזכות למניית בכורה נכנסת לתוקפה אם אדם או קבוצה רוכשים 15% ממניותיה של פארמוס, והיא ניתנת לכל בעלי המניות של החברה למעט אלו שרכשו 15%. במלים אחרות, כל מי שרוכש חבילת מניות של 15% או יותר מהון החברה מסתכן בדילול מיידי של החזקתו.



"אנחנו נחשבים כיעד להשתלטות", אומר מיכל, "ההפרש בין שווי המניה שלנו לבין השווי הכלכלי שלה הוא עצום, וקיבלנו ייעוץ מעורכי הדין שלנו לפיו עלינו להגן על בעלי המניות הקיימים שלנו". שווי השוק של החברה הוא 62 מיליון דולר, לעומת כ-800 מיליון דולר בשיא. בעל המניות היחיד המחזיק היום יותר מ-1% מהחברה הוא חיים אביב, יו"ר ומנכ"ל פארמוס, שבבעלותו 2.4% מהחברה, ושאר הדירקטורים והמנהלים מחזיקים בסך הכל בכ-1% נוסף. יצוין, כי יותר מ-95% מהון מניותיה של החברה נמצא בשוק ואינו מוחזק אצל בעלי המניות.



כל תעודה אותה תחלק החברה תקנה לבעלי המניות לרכוש במחיר מימוש של 15 דולר 1,000 מניות בכורה חדשות, כלומר - כל מניה חדשה תהיה אלפית של מניה כיום. לדברי מיכל, בהחלט אפשרי כי לא תהיה לחברה הגנה מלאה באמצעות המנגנון שכן לא כל בעלי המניות ירצו בהכרח להוציא מחיר של 15 דולר למניה גם עבור 1,000 מניות. כמו כן, ייתכן שגוף מסוים יבקש לנצל את האפשרות לרכוש מניות של החברה עד ה-6 בנובמבר, היום הקובע להפעלת המנגנון, שעד אליו אין לחברה עדיין הגנה.



מניות הבכורה הללו יהיו מסדרה חדשה שתיקרא D, וערכן הנקוב יהיה 3 סנטים למניה. מדובר בסדרה של 100 אלף מניות אותה ניתן אף להרחיב לפי אישור מועצת המנהלים של החברה. התוכנית נעשתה בשיתוף ארגון American Stock Transfer & Trust Company ותוקפה הוא ל-10 שנים.



בנוסף, כל מניית בכורה מעניקה לבעלי המניות דיווידנד של סנט לרבעון, שכאשר תופעל הגלולה יהפוך להיות דיווידנד של 10 דולרים או 1,000 פעמים הדיווידנד על מניה אחת. דירקטוריון החברה יוכל לשנות את אחוז החסימה מ-15% ל-10% על דעתו וכמו כן תהיה לו את הזכות לבצע פדיון מוקדם של הזכויות הללו עבור 0.0005 דולרים למניה במזומן.



מוצר הדגל של החברה הוא הדקסנבינול (dexanabinol), המיועד לטיפול בפגיעות מוח בשעות שלאחר הטראומה (TBI). פארמוס אינה יעד קלאסי להשתלטות למי שמחפש חברות שנסחרות מתחת לקופת המזומנים שלהן: סך האמצעים הנזילים של החברה הסתכם ב-28.6 מיליון דולר בסיום הרבעון השני של השנה - 46% משווי השוק שלה. החברה ייצרה הכנסות של 1.5 מיליון דולר ברבעון השני והפסדים של 3.5 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully