וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו.בי.אס: "טרם הגיעה נקודת המפנה ברווחי הבנקים"

אמיר טייג

27.10.2002 / 13:29

"כדאיות ההשקעה בלאומי והפועלים אינה אטרקטיווית כפי שהיתה לפני 3 חודשים"

"לאור ביצועי המניות הטובים יחסית של בנק לאומי ובנק הפועלים ברבעון השני, אנו מעריכים כי כדאיות ההשקעה בשני הבנקים אינה אטרקטיווית כפי שהיתה לפני שלושה חודשים", כך כותבים כלכלני בנק ההשקעות יו.בי.אס וורבורג לקראת פרסום דו"חות הרבעון השלישי.

למרות הערכה זו, לא הפחיתו ביו.בי.אס את המלצתם והותירו המלצת "קנייה" לבנק הפועלים ו"החזק" לבנק לאומי. גם את מחירי היעד לא שינו והותירו מחיר יעד של 8.9 שקלים להפועלים ו-6.3 שקלים ללאומי - כ-23% ו-10% מעל מחיר השוק, בהתאמה.

"אנו מעריכים כי שני הבנקים ידווחו על תוצאות משופרות ברבעון השלישי, אך אין זה מסמן נקודת מפנה ברווחיותם", כותב כריסטופר מאלין מיו.בי.אס. "מרבית השיפור בתוצאות הבנקים ברבעון השלישי תנבע מהפרשי מדד בגין וידוע, וכן מעלייה זמנית של המרווחים בין ריבית לווים למלווים", כותב מאלין.

"ללא שיפור בכלכלת ישראל באופק לא יתחולל מפנה ברבעון השלישי מבחינת הפרשות לחובות מסופקים. אנו מצפים מלאומי והפועלים לשמור על רמה גבוהה של הפרשות, כפי שהיה ברבעון השני", כותב מאלין. ביו.בי.אס צופים כי בבנק לאומי תחול עלייה בהפרשות מרמה של 0.76% מתיק האשראי ברבעון השני ל-0.88% ברבעון השלישי. לגבי בנק הפועלים צופים יציבות בהפרשות לחובות מסופקים על רמה של 0.85% מתיק האשראי, בדומה לרבעון השני.

בנוגע ל-2003 לא צופים ביו.בי.אס ירידה משמעותית בשיעור החובות המסופקים. עם זאת, צופים ירידה מתונה מרמה של 0.9% בתום 2002 ל-0.8% בכל 2003. לאחרונה הודיע יו.בי.אס למשקיעים כי יפסיק לכסות את מניות הבנקים הבינלאומי והמזרחי . לדברי האנליסט סטיבן לוי, המכסה את הבנקים המקומיים ומנהל את השלוחה הישראלית של יו.בי.אס, הפסקת המעקב אחרי מניות המזרחי והבינלאומי אינה קשורה בהפחתת הדירוג של S&P, אלא נובעת מהמחזורים הדלילים במניות אלו. לוי ציין כי הכיסוי האחרון של מניות בינלאומי והמזרחי בוצע לפני כחצי שנה, ומאז לא בוצע עדכון לגבי הדו"חות הרבעוניים האחרונים של הבנקים. לוי הוריד את ההמלצה לבנק הבינלאומי מ"קנייה" ל"החזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully