וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת קוסטה ריקה תחקור מדוע בוטל תוקף זכיית חטיבת אינוויה של ECI בחוזה של 18.3 מיליון דולר

גתית פנקס

27.10.2002 / 13:36

כך מדווחת העיתונות המקומית; החוזה הוא עם ICE, מונופול האנרגיה והטלקום בקוסטה ריקה; ועדה מיוחדת שמינתה הממשלה תבדוק האם הליך ביטול הזכייה תקין



ביטול תוקף זכייתה של חברת אי.סי.איי הישראלית בחוזה גדול של מונופול התשתיות והטלקום ICE מקוסטה ריקה מעורר הדים במדינה. העיתונות המקומית דיווחה בסוף השבוע שממשלת קוסטה ריקה ייסדה ועדה שתבדוק מדוע ביטל דירקטוריון ICE את הזכייה של אי.סי.איי בחוזה ששוויו 18 מיליון דולר, והאם היה זה מהלך תקין. לא ניתן היה להשיג את תגובת החברה.



המכרז בו זכתה אינוויה, חטיבת מוצרי הגישה רחבת הפס בטכנולוגיית DSL של אי.סי.איי, היה עבור 85 אלף קווי DSL - הרחבה של חוזה קיים עם אי.סי.איי - והתמודדו בו 8 חברות' בהן אלקטל ולוסנט . שתי החברות הללו טענו בפני מועצת המנהלים של ICE - חברה בבעלות הממשלה - כי היו טעויות טכניות בדרך לאישור. ואכן, לפני כחודש, קיבלה אי.סי.איי הודעה רשמית לגבי ביטול זכייתה.



מנכ"ל ICE, פאבלו קוב, אמר לעיתון המקומי La Republica (מסן חוזה, קוסטה ריקה) כי אכן היו פגמים בהצעות, ואם היתה מתקבלת ההצעה של אי.סי.איי, החברה היתה נחשפת לתביעות פוטנציאליות מכיוונן של המשתתפות האחרות במכרז. על כן, הוחלט להאריך את תוקפו, לבטל את הזכייה של החברה הישראלית ולאפשר גם לחברות שלא הגישו הצעות במקור להשתתף כעת. את ההצעות ניתן להגיש עד סיומו של השבוע הראשון בנובמבר.



חוזה 85 אלף הקווים הוא חלק מפרויקט כולל של 100 אלף קווי DSL שיותקנו עד יולי 2003. אי.סי.איי זכתה במכרז גם לאור לוח הזמנים המהיר: השלמת התקנת 85 קווים עד סיום הרבעון הראשון של 2003. חברות נוספות שהשתתפו במכרז פרט לאינווייה, אלקטל ולוסנט היו סימנס, NEC, סמסונג, Nissho Iwai ו-GBM.



אינוויה ייצרה הכנסות רבעוניות של 72.6 מיליון דולר ברבעון השני של השנה והיא צפויה למכור בכ-50 מיליון דולר לכל היותר ברבעון השלישי - כלומר, מרבית הנפילה הצפויה בהכנסות אי.סי.איי ברבעון הבא (של 13%-17% לרמה של 156-163 מיליון דולר) מקורה בזו שתציג אינווייה. שווי השוק של אי.סי.איי כולה הוא 135 מיליון דולר - שפל של 12 שנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully