וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מנוע החיפוש גוגל מונע גישה למספר רב של אתרים ניאו-נאציים

סוכנויות הידיעות

27.10.2002 / 14:09

האתרים המוחרמים - בגירסאות הצרפתיות והגרמניות של מנוע החיפוש; דובר החברה טען שמדובר באתרים שעלולים לעמוד בניגוד לחוקים המקומיים



מנוע החיפוש הפופולרי גוגל מונע גישה ללמעלה מ-100 אתרים בגירסה הצרפתית והגרמנית שלו, בעקבות לחצים שהפעילו ממשלות מדינות אלה. כך מגלה מחקר חדש. רבים מהאתרים המוחרמים כוללים אתרים גזעניים המטיפים לעליונותו של הגזע הלבן ולרעיונות נאציים, כדוגמת "Jew Watch".



את המחקר ערכו בצוותא בן אדלמן ופרופ' ג'ונתן זיטריין, מנהל משותף של מרכז ברקמן לאינטרנט וחברה בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת הרווארד. לדבריהם, סוגיית חסימת אתרי האינטרנט העלתה שאלות בנוגע ליכולתן של ממשלות לצנזר אתרים.



מאמצי הממשלות לסנן או לחסום את תנועת הגולשים באינטרנט נמצאים בעלייה, וכוללים ניסיון טרי של ממשלת צרפת לאלץ את אתר יאהו להוריד מכירות פומביות של מזכרות נאציות. גוגל נחסם בחודש שעבר בידי ממשלת סין, והגולשים הופנו לאתרים "ידידותיים" יותר, לדעת הממשלה.



בהודעה שפירסמו אתמול לעיתונות הודו מפעילי אתר גוגל שמנעו גישה לאתרים בגירסה הצרפתית והגרמנית ש"עלולים לעמוד בניגוד לחוקים המקומיים". לדבריהם, ייבחן כל מקרה לגופו, "לאחר שהתקבלו תלונות מצד שותפים, משתמשים, סוכנויות ממשלתיות ודומיהן".



לדברי החברה, מדובר בנוהל שגרתי בקרב מפעילי מנועי חיפוש, ואין לו כל השפעה על תוצאות חיפוש מאתרי גוגל אחרים. פרופ' זיטריין קרא לעיצוב מערכת של נורמות ונהלים לחסימת גישה לאתרי אינטרנט, במקום להסתמך על אינטואיציה ואלתורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully