וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המ-לט צימצמה את ההפסד הרבעוני ל-2 מיליון שקל; היו"ר: "ברבעון הראשון של 2003 נעבור לרווח"

גולן פרידנפלד

27.10.2002 / 13:52

עלייה של 42% במכירות ברבעון השלישי לרמה של 29 מיליון שקל; עברה לתזרים מזומנים חיובי של 2.1 מיליון שקל



חברת המ-לט , שבשליטת משפחת טופז ודיסקונט השקעות , מדווחת היום על גידול של 42% במכירות ברבעון השלישי לרמה של 29 מיליון שקל. מחזור המכירות ברבעון זה היה נמוך בכ-1.6 מיליון שקל בהשוואה למחזור המכירות שהושג ברבעון השני, ובחברה סבורים כי ירידה זו משקפת את חוסר הבהירות לגבי המשך ההתאוששות המתונה בשוק המוליכים למחצה.



ההפסד הנקי של החברה הסתכם בכ-2 מיליון שקל לעומת הפסד של 7.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ולעומת הפסד של 3 מיליון שקל ברבעון הקודם. מתחילת השנה הסתכמו הכנסותיה של החברה בכ-83 מיליון שקל והן משקפות ירידה של 2.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההפסד בתשעת החודשים הראשונים של 2002 הסתכם בכ-14.6 מיליון שקל לעומת הפסד של 10.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.



השיפור בדו"חותיה של המ-לט, שעוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק רכיבים למערכות הולכת נוזלים וגזים, נראה כבר בשורת הרווח הגולמי של החברה. הרווח הגולמי הסתכם בכ-8.1 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של 3.3 מיליון שקל ברבעון המקביל - כ-28% ממחזור המכירות של החברה לעומת שיעור רווחיות גולמית של 16% ברבעון המקביל. תזרים המזומנים של החברה ממשיך להשתפר גם ברבעון השלישי והחברה רשמה תזרים חיובי מפעילות שוטפת - כ-2.1 מיליון שקל לעומת תזרים שלילי של 19 אלף שקל ברבעון הקודם.



ההפסד התפעולי הסתכם בכ-2.3 מיליון שקל, ומשקף ירידה של 68% לעומת ההפסד התפעולי ברבעון המקביל. שמואל טופז, יו"ר דירקטוריון המ-לט, מסר ל-TheMarker כי החברה התמקדה בתקופה האחרונה בצמצום ההפסדים ובמעבר לתזרים מזומנים חיובי. "מטרה אחת הושגה, והמעבר לרווח, להערכתי, יושג כבר ברבעון הראשון של 2003. זאת, מכיוון שברבעון הרביעי עדיין יהיו לנו הוצאות הקשורות לשינויים המבניים שערכנו בחברה. חשוב לי להדגיש שההנחה הזאת היא שמרנית ביותר ומתבססת על כך שהכל נשאר סטטי, ואנחנו לא משיגים צמיחה למרות שאני מאמין שלא כך הם הדברים".



"היום אנחנו יותר ממוקדים בשיווק הבינלאומי, מכיוון שהשוק המקומי כבר מזמן לא מספק לנו עניין", הוסיף טופז, "החלטנו גם לפזר את הסיכון ולהיכנס לתחומים נוספים מעבר לתחום הסמיקונדקטור כמו תעשיות הכימיה והאנרגיה להן אנחנו מספקים מוצרים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully