וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון קומברס כבר לא משפחתי: צבי אלכסנדר ושאולה ימיני, אביו ואחותו של קובי אלכסנדר, יעזבו תפקידיהם

גתית פנקס

27.10.2002 / 15:44

השניים לא יהיו מועמדים לבחירה נוספת לאחר יותר מ-3 שנים בתפקידיהם, ויעזבו בסוף השנה; קומברס ספגה בעבר בקורת על משפחתיות הדירקטוריון, בין היתר ממריל לינץ'



דירקטוריון חברת קומברס טכנולוג'י יהפוך לפחות משפחתי השנה: צבי אלכסנדר, אביו של קובי אלכסנדר - מייסד, יו"ר ומנכ"ל קומברס - וד"ר שאולה אלכסנדר-ימיני, אחותו של קובי אלכסנדר, לא יגישו מועמדותם לכהונה נוספת כחברי הדירקטוריון ויסיימו את הקדנציה בסוף השנה - כך עולה ממסמך שהגישה בסוף השבוע קומברס לרשות לניירות ערך האמריקאית לקראת אסיפת בעלי המניות השנתית שלה שתערך ב-3 בדצמבר בניו יורק. שווי השוק של קומברס בנאסד"ק הוא כ-1.5 מיליארד דולר.



כעת, יכלול דירקטוריון קומברס את החברים הבאים: אלכסנדר; איציק דנציגר - נשיא קומברס; ג'ון פרידמן - מנהל שותף של Easton Capital Corp; פרנסיס גיררד - יועץ חיצוני לחברה וסגן נשיא לשעבר, ממייסדי בוסטון טכנולוג'י שנרכשה על ידי קומברס; רון חירם - ממייסדי טלסופט ישראל; סאם אולי - יו"ר Nofire וממייסדי Oolie Enterprises; וויליאם סורין - מזכיר החברה. מקומברס לא נמסרה תגובה.



אלכסנדר האב שימש כדירקטור בחברה מאז 1989, והיה חלק פעיל מתעשיית האנרגיה הישראלית, ובין היתר היה מנכ"ל חברת הנפט הממשלתית בשנות ה-60 וה-70. מאוחר יותר, הפך ליועץ חיצוני לגופים פרטיים וממשלתיים. ד"ר ימיני הצטרפה לדירקטוריון קומברס שנתיים לפניו, והיא משמשת כנשיאת ומנכ"לית חברת Smarts, החברה הבת של קומברס שהוקמה ב-1993 (Systems Management Arts). יצוין, כי גם חירם הוא דירקטור ב-Smarts ואלכסנדר הוא יו"ר החברה. לימיני, שבעבר היתה מנהלת בחברת יבמ, דוקטורט במדעי המחשב מאוניברסיטת קליפורניה ותאור ראשון ושני מהאוניברסיטה העברית.



ימיני ואלכסנדר מחזיקים כל אחד כ-90 אלף מניות של קומברס, השוות כיום כ-700 אלף דולר עבור כל אחד, ובנוסף יש לשניים אחזקות זעומות בחברה בת של קומברס, אולטיקום. את החזקותיו הגבוהות בעבר מכר אלכסנדר האב בהנפקה שסידר לו הבן: הנפקה שנייה של החברה בה מכר 3.3% מהחזקותיו בחברה תמורת כ-60 מיליון דולר. ימיני עצמה מימשה מניות של קומברס בסכום המוערך בעשרות מיליוני דולרים.



לא מן הנמנע שעזיבת שני החברים קשורה לביקורת הציבורית שספגה החברה על הקירבה המשפחתית. למעשה, לא מכבר פירסמו שלושת האנליסטים של מריל לינץ' - טל ליאני, אילנה טרסטון וטניה יובאנוביק - דו"ח על קומברס בו כתבו כי היא ביצעה טעויות ניהוליות בשנים האחרונות, כמו למשל הכניסה המאוחרת שלה לתחום של MMS - מסרי מולטימדיה קצרים, ואובדן שוק התאים הקוליים. לדבריהם, ה"טעויות" הללו לכאורה מעוררת שאלה מהותית "מדוע דירקטוריון החברה לא סיפק הדרכה טובה יותר למנהלים.



התשובה שסיפקו האנליסטים היתה כי חסרה להרכב הדירקטוריון הנוכחי של קומברס הבנה של התעשייה וכי דירקטוריון עם מצרך דרוש כזה יכול יכול להבין מבעוד מעוד את צרכיה של קומברס ולהתחמק מהמצב הנוכחי בו היא נמצאת. "דירקטוריון אחר", הם הוסיפו, "היה מסוגל לספק למנהלי החברה הבנה טובה יותר של המתחרות ודרך חשיבתן". בקומברס לא אהבו את האמירות הללו, אולם בהחלט ייתכן שאלכסנדר האב וימיני החליטו למנוע דו"חות מסוג זה בעתיד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully